tisdag 4 juni 2013

litet tag i kragen åtminstone

försökt göra ett ryck idag iaf så fått gjort en del på todo listan nästan hela för dagen faktiskt =)
fm gick som vanligt mest åt till sjukgymnastik, läxläsning och allmänt med minstingen.
sen tog vi oss till skolan där hon var i 1½ timme medans jag ock äldste dottern gick och fixa några ärenden. efter att vi hämta henne så åkte vi till stan för dottern skulle till ögonläkaren. lite osäker på hur hon skulle orka men gick över förväntan =) så slapp man boka om en tid iaf.
På fm planera jag dessutom med äldste dottern hur vi skulle lägga upp inskolningen med minstingen och så hann jag gå o prata med rätt personal på fritids om hur jag tänkt mig det hela så det var väldigt skönt att känna att det är under kontroll =) glad att jag fick pratat med rätt personal också så känns det tryggare =)
lite som lätta från axlarna.
nu är det bara att jobba sig fram till semestern hehe. nä vi ska njuta lediga dagar som dyker upp mellan också.
Förresten gick det bra hos ögonläkaren =) hon hade faktiskt förbättrat sin syn lite och ser inte spec dåligt men så har hon brytningsfel också. så blev recept på nya glasögon med lite förändringar. ska man bara ha råd med det också... så jädrans tråkig att vara fattig nu till sommaren. att jobba 80% och vab en hel månad på det blir inte mycket pengar :s men med sommarkort kan vi iaf åka o se gratissaker. picknick osv...
nya skor behövs till båda barnen och så glasögonen. men ska gå det med... på nåt vis... bara hoppas pengarna från fk kommer itid sen. fick ju besked från fk om att jag inte får något mer bostadsbidrag heller (tror det är för att jag har stora barn med adress hemma) så var ju några tusen som försvann snabbt där...
men sen när sommaren är över o man vet vad som kommer in så ska jag göra en budget blir ju lättare när man vet vad man kan räkna med...
(surar fortfarande för att jag trodde jag skulle ha råd att fixa balkongen i år.) suck...

nä nu sängen... imorgon upp o färga håret om jag giter o fixa tårtor till studenten... sen får jag åka iväg några timmar innan barnen kommer efter. jag ska på utspringet vilket de inte skall. sätter inte ömtåliga minstingen i den smeten. o äldste sonen slutar inte jobb förrän lite senare heller.
måste ringa pappa imorgon också o höra om de ska samköra, ingen som vet var det är dottern bor nu...

bortset från huvudvärk o snorig näsa känns läget under kontroll
pratat lite med älsklingen på fb men inget intelligent samtal direkt, han skriver ganska dåligt o läser lika dåligt nästan. så...
men saknar honom?? nja.. vissa saker saknas ju i dagliga rutinerna men saknar..?
hade hellre träffat mina syskon t.ex. hade jag haft någon vän hade jag nog hellre umgåtts med den med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar