tisdag 25 juni 2013

att de ska få styra så mycket suck

ibland så blir man trött...
min lön var inte alls fixad så de dagar som inte var inskrivna hade inte blivit ändrade... jag säger inget om någon här men... får ringa lönesupporten när jag fått lönelappen så får väl chefen ordna det nästa vecka när hon är tillbaka från semestern men det hjälper fan inte mig nu... hade ju inte spelat så stor roll om jag fått en del lön men dessa få dagar var ju de enda jag jobba förra månaden.
Så kan man hoppas att fk skulle vara supersnabba så de pengarna kommer snabbt.
Ja det är sommar... o en hel del ledigt... och inga pengar... det är så man längtar till hösten av den anledningen.
men men vi får slöa och ha picknickar på lediga dagar och regnar det får vi väl storstäda så får vi köra hårt när jag har semester istället fast då e det ju dubbelt av alla räkningar så hur kul blir det..?

lss skulle intervjua en tänkbar stödfamilj idag till minstingen, ska ringa o prata med henne strax hon lämna meddelande på min telefonsvarare igår. och visst det är ju bra om det funkar men f-n vill verkligen inte lämna henne men kanske blir det bra... störiga syster som ska skaffa familj :p

och jag ramla av hästen igår, bildligt talat men upp på den idag igen...

syskonbarnen börja gnälla redan igår om att de ville hem till mig igen redan nästa ons fast planerna är fre. jag sa nej såvida det inte blir helt odrägligt för dem. det är trångt här, de är många. minstingen blir trött. är det dåligt väder är det olidligt även om de för det mesta är snälla... och vad de skitar ner o stökar till... massa disk o massa mat... men är jag förvånad icke...

nä nu ska jag tänka positivt =) göra det som kan göras :) har busskort o pengar till mat ett tag, lånat till hyran... hoppas att det inte blir krångel med fk också bara... hoppas de på lönsesupporten kan hjälpa mig. tro att det kan vara en bra stödfamilj.

en anings huvudvärk... en anings irriterad... lite grr... men saker ordnar sig eller hur?
och eftersom det är halvtaskigt väder nu så kommer det bli jättefint nästa vecka när jag e en massa ledigt o sen kommer det vara fint till min semester =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar