torsdag 13 juni 2013

ändrade planer, bra eller dåligt?

igår fick vi skolavslutningen avklarad. vissa missöden med minstingen och hennes ena klasskamrat förstörde lite av stämningen en stämning som är spänd sen innan. Kunde inte drömma om detta i en särklass men men... och då är det inte barnen som är värsta problemet...
I övrigt var det en lugn dag och passade på att vara ute och njuta av sista solen, städning kan man ju ta nu när det är sämre om man säger så...
Inte blivit klar med skolarbetet men en hel del är gjort iaf tro det eller ej =) Känns som läget är under kontroll men det gjorde det å andra sidan sist med. så vi får se.
jag kan svamla i huvudet men på papper är jag nog bäst när det gäller fakta tror jag.

älsklingen kom igår och var skitstörig rent ut sagt. Bara jag vet itne hur jag ska uttrycka det... hans skämt togs inte vidare emot av mig iaf. dels var jag skittrött och labil o dels var det inte på något vis roligt nåt av det han sa eller gjorde... blev bara så jävla trött och ledsen... men var skönt att gråta lite haha lätta på trycket. söta svullna ögonlock på morgon kvisten efter ännu en natt med för lite sömn... härligt..

segt på jobb, finns en person på jobb som gör att jag tröttnar ännu mer... Frustrerande är det minsta man kan säga... träffad personen idag som förvånat fråga om det var jag, jo detta är jag. då trodde personen ifråga att jag hade varit någon annan som personen träffat. *suck* ja tur jag kände igen personen då då... gjorde inget bättre om man säger så... o jag är så dålig så jag orkar inte hålla på jag bara ger upp... så jävla svårt kan det inte vara o jag vill itne tjata... blir skit för mig nu...
ser posititvt på det att det drar mig mer mot vägen jag egentligen vill gå..

"bråkat med mellandottern" idag också... på kvällen kom sonen inom en sväng, typiskt nog när jag äntligen kommit igång med skolarbetet så bara sket det sig, världsligt.

positivt är att minstingen idag fick sin sista spruta mot blodproppar =) så nu är det bara panodil vid behov.

känns som om sommaren inte riktigt blir som jag tänkt men betyder ju inte sämre, ja förutom det förbannade pengaproblemet eller rättare sagt problemen. (fattar inte varför allt måste komma på en gång, bakslag på bakslag) blir lite gäster som kommer nästa vecka o sen om nån vecka till. Blir ev en resa med barnen med men får se om det är något minstingen orkar... ja vi ska alltså hålla oss inom landet på tåg, inget extraordinärt.

nä nu blir det sängen o försöka komma upp hyfsat tidigt imorgon. då blir det plugga klart, handla lite med betoning på lite :p och ladda busskortet, städa och tvätta och avsluta med att åka till malmö o lämna minstingen. we all need a break :p
sen väntar fyra jobbdagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar