tisdag 9 april 2013

Stabilt

Trött som bara den, fick verkligen tvinga mig upp i morse. Lite sömn men en tröst är ju att jag gick skickat in en uppgift till skolan igårkväll. Inte alls nöjd med den. Svamlig o rörig men räcker till godkänd iaf hoppas jag. Lägger ribban lågt fast det tar emot. Två uppgifter kvar, en finns planerad i huvudet iaf, ska försöka göra bättre... Fast den ska vara inne på tors.
Känner mig lugnare nu mer koll på läget. Många saker gjorda, inte aktuella skjutna på framtiden. Denna veckan skolarbete, fixa sista dokumentationen på jobb idag, ett samtal som ska göras. Hinna vårstäda lite..? 
Trångt hemma med inneboenden... Kan ju inte kasta ut men hur blev en människa som denna familjen inte visste om för två månader sen helt plötsligt en "börda" för mig? Men han är snäll... Måste fråga om deras planer... Saknar mitt vardagsrum :-P

Vill ha lite värme lite sommar. Vuxenweekend i nån cool stad, spatsera..  fika... Lokal trevlig pub, vatten sol...  Barnledig lär man inte bli så Dream on...
Får snart barnweekend iaf :-)

Prata med älsklingen igår, fast med halva familjen runt som vanligt. Men han sa en sak som fastna o kanske väckte mig lite eller inte egentligen men jag är ju en drömmare läser för mkt hehe. Detta är ingen roman... Ingen som går emot normen o ger upp vad som förväntas, inte ens någon som hade velat det... Jag vet att han älskar mig... Men likförbannat blir jag bort prioriterad för i verkligheten där "förståndet" råder räknas inte jag. Jag är inte framtiden.  Och det sårar ändå lite trots att jag nyktert gick in i detta...

Jag är min egen framtid, skapa min egna lycka. Men fast jag klarar mig själv fantiserar jag om tvåsamheten, på riktigt, att dela... Slippa vara den starka den som ska stå fast för flera människor,  att få vara svag, att få luta sig, avlasta sig o vila lite... Bara en liten stund...
Fast Jag är glad att det finns de som behöver mig annars riktigt ensamt...

Lite slutkörd, som jag sa till min arbetskamrat idag att man vill inte erkänna det men att dotterns op nästan kommer kännas som semester. Där o då kan jag inte göra så mkt mer än att finnas for henne. O plugga :-P o hålla koll på hemmet...

Vill ha pengar o fixa min balkong. Bott här 9år o fortfarande är den inte fixad som den oas den kunde varit...  Men lär inte bli i vår heller...

Nä återgå till jobb, hur jag ska orka plugga ikväll är just nu en gåta, gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar