lördag 13 april 2013

Att göra ingenting

Idag har jag gjort vad jag bestämt mig för att göra o det är ingenting :-) känns nästan som jag får gjort mer då...
Varit ute på långrunda med barnen. Gick till biblioteket o låna böcker. Saknat det, längesen jag var där så fick bli en hög. Jag verkligen älskar böcker. Allt med böcker. Skulle egentligen vilja skriva om böcker o har gjort något tappert försök men rinner liksom ut i sanden... Orkar inte med nåt engagerande i bloggen, inga böcker, inget politiskt, samhällskritiskt inget viktigt alls bara mina malande tankar...  
Blev iaf några böcker och en från min to read lista. Har två långa listor en på datorn o en i mobilen på böcker som jag vill läsa men så kommer jag till biblioteket o först har de en hylla med nåt tema så blir det ofta nån där, o så nån från nyhetshyllan, nån kokbok, o vid nyhetshyllan är deckare o fantasy så blir det nån man bara ser o fastnat för där o kanske nån pocketbok o ja sen är det inte plats för fler. Att låna böcker är som gratis shopping vill ha allt...
Ska jag bara läsa klart de jag håller på med nu. Den rejäla boken på 900 sidor som nog heter "flickan från ingenstans" som är bra och en som heter "en annorlunda dotter" om en flicka som lämnas på barnhem i Indien o hennes adoptiv föräldrar o biologiska familj. Helt ok. 

Sen promenera vi vidare till affären o köpa lördags mys. Blev korv med bröd där med innan vi traska hem o såg lilla sjöjungfrun o mumsa jordgubbar. Trodde minstingen kanske ville se den filmen men icke så som vanligt fick vi stora sitta själva o titta. Enda filmen hon tittar på är trassel för att hon tror att hon är rapunzel.

Sen fick jag ett ryck o börja liiite med vårstädning av mitt rum. Får se om jag känner för resten imorgon :-)

Nu snart middag, dusch på det o lörmys...

Nästan hoppas att älsklingen inte kommer idag, orkar inte. Han sa igår att han tyckte det var jobbigt att prata med mig om jag inte låter gladare, orka inte förklara, han tar ju inte in iaf, han i sin egna bubbla... O jag  i min...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar