söndag 21 april 2013

sin egen fiende...

iorse bestämde jag mig för att tänka om... filosofera lite på väg till jobb...
jag är så duktig på att straffa mig när saker inte är på topp som om jag bara vill tvinga ner mig i skiten på något vis men det får vara slut med det... jag kan inte ta allas problem personligt heller försöka hålla lite distans men svårt när det är de man står närmast och älskar...
lite lättare tänka gladare tankar när det börjar bli vår och sol...
och så älsklingen... jag ahr själv valt att fortsätta det så då får jag väl ta det som det är och inte gnälla ihjäl mig :p jag får deppa lite och det hade jag ju gjort om vi slutat träffas också.

men framför allt måste jag bli snällare mot mig själv, ta hand om mig aningens bättre... vilket leder till att ajg mår bättre och det är väl det jag försöker på något sjukt sätt hindra mig från.

jag messa sonen idag, vi har ju inte kontakt så jättemkt men på nåt vis behövs det inte heller även om jag saknar honom men ville höra av mig lite snabbt. och han svara så gulligt och det e ju det det handlar om. mina underbara barn, mitt liv. Sen när jag kom hem idag var han här =) tyvärr fel tidpunkt då alla ska samlas efter helgen och allmänt rörigt o fixaa inför måndagen osv... MInstingen var pest dessutom så gick inte att prata... sen när det lugna ner siog så var det dags för honom att gå... tycker så synd om honom :(
pratat lite med mellandottern också inte om det jag vill... försökt hålla på vänlig nivå bara...

sen har kvällen gått till tvätt, mailande till folk på jobb o skola...
Nu sitter jag uppe på övertid...

nu ska jag fokusera om inför kommande veckor... se det roliga som att få umgås med syster en helg, vara snäll mot pappa, träffa vänner, kan vara trevligt att åka en runda till malmö, lära mig lite nytt på kursen på tors... fira valborg med minstingarna kanske... ska ju ner till malmö då med ist för att jobba så tid finns efter... se vad sonen vill...

och dessutom är det bara jobb två veckor till sen weekend semester o sen vab några veckor... inte kul anledning men samtidigt skönt på något sjukt vis att bara vara på sjukhuset o koncentrera sig på en sak, just nu är jag ju rätt splittrad minst sagt. sonen skulle se om han kunde hitta någon lämplig bil att låna o hämta minstingen när vi ska hem. han har sänkt sin så mkt så den skumpar haha. kan aknske vara mindre skönt att åka så i en timme om man är ny opererad...

nä sova nu... imorgon halv jobbdag och sen spirometri med dottern, hoppas det år fast hon är lite förkyld...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar