måndag 22 april 2013

frustrerad, arg, ledsen...

jävla mardrömsnatt :( vill inte lämna ut nåt här men ändå... mellandottern... hennes pojkvän... många telefonsamtal... dottern med en av sina panikattacker, jag letar adress på internet, vill ringa polis... bra samtal med dottern mitt i allt... Blir till slut ambulans... o sen??? som om det vi prata om är bortblåst...
ja man ska lära sig av sina egna misstag, hjälper inte att tjatmamman säger vad hon tycker men mamma är bra att ha trots allt men inte så bra, inte så att man ska lyssna mest på henne, bara i det akuta... jag finns där för henne men det är så frustrerande hon förtjänar bättre än så... och det handlar inte bara om henne...
så jädrans besviken imorse... trodde, hoppades. men icke.
psykologens ord hänger kvar gör sig påminda från samtalet för flera år sen...
de som inte blivit diagnotiserade kör sig i botten o kanske vänder det vid 25års ålder när de börjar mogna...
många år kvar...
fan fan fan...
ringde henne nyss men nu var det som förgjort "men du då mamma, vad gjorde inte pappa mot dig" men du som hatar mig mest, hur jag gjorde, vad jag gjorde varför vill du så förtviivlat gå i mina fotspår då??
så jädrans frustrerad, kan inget göra bara finnnas, bara se på o lyssna när jag får.

lite märkligt för efter första samtalet som väckte mig så kom det jag drömt till mig... som verkligheten fast värre. vet att det nog var lite inspirerat från boken jag läser men ändå... mellan samtalen lyckas jag slumra till och drömmer omd et igen... o blev inte riktigt som i drömmen men bra nära :s

så jädrans slut på jobb idag... samla energi reserverna...

sonen ringde o ville prata han med... inte var dag, vill finnas för honom med... Han o hans sambo ska separera o det går inte som smort direkt... tycker synd om honom men samtidigt är jag stolt över honom, hur han tänker och agerar till största del. han är en så bra kille, min lilla pojke <3
jag är glad att mina barn kommer till mig när livet krisar... lite synd de är borta när livet är bra bara hehe :p men när det gäller då är mamma bäst trots allt...

kort jobbdag idag... bara 6 timmar sen hade ajg tagit ledigt för att ta minstingen til spirometrin inför op. haha inte mkt lungkraft där inte...
läste lite om neuromuskelär skolios idag... unvdikit det innan men nu börjar det bli dags. imorgon får jag visa minstingen filmen inför heldagen på sjukhuset, fått ett par länkar från sjukhuset med jag ska läsa... snart allvar... känns nervöst men blir nog aningens bättre när jag läst på lite o varit där på onsdag.

helt slut nu, hemma relativt sent, inte orkat göra nåt... sova... dränerad...
pengarna ahr sinat oheört fort med, vart?? inte handlat inte varit nånstans, hur fan går det till?? kassabok är en tanke som återigen slår mig.

aningens inre stress
mailat min lärare iaf, stöd där med =) hon trodde inte jag skulle få några problem att klara det fast jag inte kan närvara fullt ut. på onsdag börjar nya kursen, allvar igen, varit lite paus en vecka nu.
men annars är allt bra :p
av någon anledning är älsklingen gladare, använder honom lite som jag gjorde från början. verklighetsflykt... pratat lite om våra problem men man orkar inte mala heller...
ska mala ihjäl syster i helgen istället haha. Gulliga hon messa faktiskt idag o fråga hur det var med dottern. dottern som lagt ut ett glatt inlägg på fb inatt om att hon o hennes pv satt på sjukhuset som om... ja ajg vet itne... lät inte alls som saningen...

nu ska ajg leta upp min säng... som inte alls är som den jag drömmer om.. blivit så jädrans dålig... obekväm sönderlegen.. nån som vill köpa en hästens eller nåt liknande ??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar