tisdag 16 april 2013

Dränerad

Vilken dag, jag är slut... dränerad...
jag har ju mitt att tänk på nu...
o så försökte jag prata med mellandottern... som inte var med på noterna, inte förräns hon o pv bråkat som bara den o jag kom o trösta henne när hon grät, då kunde vi prata... om det gör någon skillnad är tveksamt men just där o då nådde jag henne... hon är en svår nöt den där... imorgon kommer pojkvännen hit... borde prata med honom... men samtidigt hur mkt får man lägga sig i?? men jag vill inte att jag missförstås heller...

o så äldste dottern o hennes oro för hennes sjukdom nu när en massa diffusa symtom dykt upp... Den jädrans sjukdomen som hänger som en skugga över hela tiden ibland mörkare ibland knappt synlig men alltid där... ja vi får se vad det blir av det...

Lyckats klippa sonen mitt i allt.. o fixa med ledighetspapper till honom o äntligen fått klarhet i hur o när han ska träffa kusinerna... Undrar lite om detta kommer innebära att jag kommer träffa syster... inte nervös direkt men lite oro i magtrakten, vad ska jag säga... ja jag betedde mig som en idiot eftersom jag inte gav någon förklaring... men hade hon tagit åt sig av vad jag hade haft att säga?? eller hade hon vänt det?? saknar henne men....

MInstingen... nu har jag iaf ordnat fritids och helgpassning för henne i sommar... sen efter sommaren är inte den systern stödfamilj till henne längre... känns lite sådär... vad gör jag då??  hade varit skönt med en pappa till barnen en pappa som fanns där för dem...

fått klart sista arbetet på denna kursen och skickat iväg dem med... ska bara vänta på rättningen med... känns som det lär dröja men man är ju ändå nyfiken. vet ju att jag inte gjort allt jag kunnat så jag är nöjd med c men ändå hoppas man ju lite att det skulle vara b... a är inte rimligt nånstans längre... det nya betygsystemet är verkligen kravfyllt att få a känns ibland som att man verkligen måste kunna allt... i princip...

pratat lite med älsklingen... hans problem...
ett ex om hans problem...

imorgon ska jag samla kraft... rensa huvudet hoppas jag... inga måsten... försöka vårstäda lite fixa lite...
ta mig i kragen o ringa sista samtalet...

en weekend själv, utan mobil... hotellrum med stor flufffig säng o hotellfrukost... vårpromenader i solen, i skog, vid vattnet...

men nu dags för sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar