lördag 20 april 2013

händer inte så mkt iaf.

Tiden går och det är fullt upp... och när man väl har lite tid kvar så har jag inte direkt orkat sitta här.
å andra sidan är det inte så mkt spännande som händer i heller...
under dessa dagar har jag iaf hunnit städa mitt rum, ja förutom fönstret...
hade en trevlig medarbetar dag på jobb,
man jobbar ju lite ensamt som personlig assistent men nu börjar jag ändå känna några stycken så det är kul =)
var trevligt att träffa lite folk och tänka/diskutera lite...
igår hann jag med o handla, fre städa o sen till malmö o lämna minstingen. kul att hon börjar bli förkyld blev sur på fritids när jag kom i början av veckan o hon var ute utan jacka så jädrans varmt var det inte... men hon var ju lite varm ja det blir hon på vintern med när hon leker men inte tar vi av henne jackan då inte suck... hoppas det går att göra spirometrin på mån iaf...
älsklingen kom igår o det var bra... men... problem med frun o ajg blev nån stöttande kompis... hur f-n blev det så?? bisarrt typ... men känner mig mest bara... orkar lixom inte bry mig om nåt just nu...
orkar inte ens vara ledsen men bara depp...
bråkat massa med mellandottern med men hunnit med ett par bra samtal också men tror inte jag "vinner" detta... just nu är hon hos pv som fick tillbaka sin lght av sin pappa igen... tredje gången på de få månader de har träffats...  ordet för hela den situationen är stabilt med ironi
Fick veta lite tråkigheter angående stora sonen med idag, men han skulle nog dyka upp senare i veckan...
klabb med mina ledighet nästa vecka men fick ringa o jaga dem i fredags så det kunde lösa sig...
äldste dottern har fortfarande sina medicinska konstiga problem, hoppas på nån läkartid där snart...
jobbat idag, gått sådär... får bli att verkligen samla energi o ansträgning för att orka vara proffessionell på jobb just nu känner jag...

en del på todolistan att göra nästa vecka men inte såå mkt... fått beställt boken till nästa kurs idag iaf... alltid nåt...
jobb tre dagar till men på måndag blir det bara halv dag o halvdag på sjukhuset med minstingen... på onsdag blir det heldag på sjukhuset i malmö, på torsdag heldagskurs med jobb, jobb på fredag, missar skolan denna veckan, på lördag är det marknad o syster kommer. På söndag ska jag o syster städa pappas hus, nästa mån igen är det jobb o på tisdagen ner till malmö sjukhus igen. första maj kommer dotterns kompisar med föräldrar hit på lunch. torsdagen städa o handla, fredag tandläkare med minsting, skola för mig, till malmö med minstingen. sen jobba fyra dagar o skola en till. SEN är det minisemester o direkt efter operationen...  så alla vet vad de ska skriva i sina almanackor haha...

sonen är med sin kusin hos dennes pappa i helgen. de har ju inte träfats sen i somras så det är kul för dem... trodde det skulle finnas en liten chans att syster skulle komma in när de hämta sonen men nä... o ja... vad tycker jag om det då?? det stör mig, men gjort är gjort o jag ångrar väl inte mig... eller jo lite sättet jag gjorde det på... saknar henne men skulle inte vilja gå tillbaka till de gamla rollerna igen... jag har väl blivit gammal o mer självständig... ja liiite...

nu vill jag bara sova... men ser film med dottern så får väl anstränga mig lite...

en ensam helg... en stor mys säng... roomservice...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar