måndag 8 april 2013

Det ordnar sig... Som alltid...

Bestämde mig imorse att det får vara någorlunda slutdeppat nu. Koncentrera mig på det jag kan göra något åt o främst åt det som måste göras nu. Göra lite åt mig själv med :-) rusta upp mig. Bra dag att göra det på när det är strålande sol o lite vår i luften om än kall vår...
Eftersom mötet jag/vi skulle haft på jobb förra veckan blev inställt Maila jag chefen o gruppledaren lite snabbt o sa som läget är lite kort. Sen drömde jag så verkligt att min chef svarat så positivt o det kändes så bra att jag trodde det var verklighet hehe. Idag svara hon dock o det var minst lika positivt, skönt lite stress försvann... Bara lite fart på gruppledaren med så hon fixar mina lediga dagar. Missa samtal från henne i fm o sen har hon inte svarat...

Så bitar faller på plats som jag vet att de gör på ett eller annat vis. Saker brukar ordna sig bara beta av dem...
Och jag har ju en del att vara tacksam för, att jag har jobb att jag fick fast innan detta dök upp med dotterns op. Att jag inte är fattig som förr... Eller egentligen är jag kanske men nu kan jag kompromissa lite. Bara jag betalar räkningarna o nåt på mina skulder så får jag roa mig lite med... Så vi tog oss råd med en weekendresa innan op. Blir inga spenderar byxor på men vi kommer hemifrån lite...

Måste ha råd att rädda ena dottern med... Hennes dumhet men samtidigt vill man att hon ska starta livet så bra det nu går... Men hur många gånger ska jag rädda? Lär hon sig nåt? Björntjänst? Hon verkar ha hittat rätt kille iaf, så snäll. Jag undrar bara lite hur länge tänker ni bo i mitt vardagsrum... Just nu är jag glad jag jobbar, lite trångt hemma....

Nä dåligt med tid att sitta här nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar