söndag 31 mars 2013

så ja det börjar ta sig...

antibiotikan börja verka så smått igår, så skönt när man märkte att det börja vänja. inte så mkt frossa o feber. Dock har jag rejält ont fortfarande, trött o sliten men hopp finnes. Vet inte om jag hade kunnat jobba nu mån o tis men jag tänker att det är onödigt att försöka jag vill bli ordentligt frisk nu iställer för att springa rundor o må halvtaskigt. det är surt på pengarna men ja får vara så... är väl inte detta året jag blir som rikast :p antibiotikan måste varit bra för nu har jag helt plötsligt fått luktsinnet tillbaka sen jag var så förkyld o sen hade bihåleinflamation sen dess har jag kanppt kunnat lukta något vilket känts lite handikappande.

trots att allt blev försenat till påskmaten igår och att jag var halvdöd hade jag en så mysig påskafton med mina barn, svärsöner, svärdotter o min pappa. jag bara njöt. faktiskt lite skönt när vi inte har småbarn så får väl njuta nåt år av det innan barnbarnen trillar in hehe. Men minstingen har vi ju iaf så påskharen kom o lämna en påse påskägg, han tyckte det var lite jobbigt att gömma ägg till en massa vuxna här hehe.
glad för att svärdottern o jag och äldsta dottern nu kommer så bra överrens som vi gör efter att ha fått en väldigt skakig början =)

sen kom älsklingen o var det nåt jag inte orka med igår så var det han o hans gnäll som just keep goings... suck...  försökte men igårkväll blev jag mest så jädrans trött... i fm var jag nog lite labil o böla för allt, fick en glasbit i foten man kunde nästan tro foten var avhuggen haha... men jag försökte skärpa till mig lite. är ju inte hans fel att jag är labil o hur han fungerar vet jag o att försöka ändra på det är lönlöst även om jag försöker o nu spelar det inte så stor roll...

idag åkte mellandottern o hennes pv hem igen. han är så snäll hennes kille, det jag lärt känna han verkar aningens blyg här men tar sig det med...
imorgon åker andra svärsonen hem, lagom ha ahn här några dagar hehe. sen ska jag plugga, skola på ons, möte på tors på jobb, jobb i helgen.

idag ahr vi bokat en weekend resa precis innan minstingen ska opereras, lite chanstagning men lite kul kan vi ju få ha innan o värsta sjuksäsongen är ju över där så hoppas hon inte ska dra på sig nåt...
på tisdag måste jag ta tag i alla todo så att allt snart är fixat så man bara kan koncentrera sig på op sen. ska planera så mkt av mellandotterns student innan med. andra läkartider o sjukhusbesök som ska hinnas med också. en del papper som ska skickas hitan o ditan. bara avverka. ska ta detta med jobb på tors med... jädrans mkt jag måste fixa på jobb nu också, pappersarbete, kurser osv...

men som vanligt diciplinera o ta en dag i taget hehe, min grejj det :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar