tisdag 19 mars 2013

Jaha vad nytt

Några dagar sen sist igen. Tycker tiden springer iväg och inget blir gjort. O trött hela tiden. Om jag somnar vid åtta på kvällen hur ska jag få nåt skolarbete gjort, måste ta ett ryck ikväll. Nä somnar inte åtta men är halvdöd o kravlar in i sängen nio när sonen går o lägger sig...

Fotboll i sön. Var rätt kul men berodde nog mkt på sällskapet :-) fast vi trodde vi valde lä sidan men visa sig vara öppet bakom så svinkallt. Vid halvlek hitta vi dock nya platser o var nästan varmt där...
Men allvarligt lite vårväder o värme nu hade inte varit fel...

Idag bara jobba halvdag sen ska jag med sonen till ortopeden. Första gången han ska åka buss själv till stan o jag är sån hönsmamma med honom hehe, vet inte varför men han e ju så liiiten. (att han ska börja högstadiet till hösten ignorerar jag hehe)

Bråka med älsklingen igår o övertrötta labila jag bara böla suck. Kapa bara. Move on....
Man ska inte bråka i tele spec med nån som inte har gemensamt språk med. Ibland blir jag bara så frustrerad över hur dålig hans svenska är. Ja han kan vardags svenska men sen är det stopp. Är ju jädrigt svårt att förklara vissa saker med enkla ord när vi inte har nåt gemensamt språk alls.   Men men snart kan han ju ägna sig åt kurdiska ist ja förutom på jobb där han lär sig svenska av folk från Vietnam som inte heller kan... 
Språket är a och o.

Nähä dags att gå in på jobb, lite tidig idag.
Ingen snöstorm än iaf men blåsten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar