fredag 29 mars 2013

Less, less o lite less till.

Gick till läkaren igår. Sänka på 128, rejäl uvi upp till njurarna. Fick antibiotika i tio dagar. Som inte har hjälpt alls än så länge :-\ hade såklart ingen feber när jag kom dit så han såg tveksam ut när jag sa att jag haft 38,5 på natten o på morgonen var det under 37. Inatt en bit över 39. Tog Ipren så man blev härligt svettigt efter att ha haft frossa, vakna till o ta av täcket inte lika härligt när man vakna nästa gång o ville ta på täcket som visa sig vara plaskblött o kallt...
Men feber kan jag väl leva med, men jädrigt ont fortfarande, så jädrans trött av att inte få sova även om jag sov nästan 6 timmar inatt.
Var ju iofs bara bra att vara vaken itid då jag fick ringa o sjukanmäla mig, adjö med de pengarna kul när det är storhelg... O ville inte sjuka mig när jag måste vara ledig så mkt framöver...
O så jävla ledsen när jag faktiskt såg framemot denna påsken, ville ha mys ju o nu ligger man bara här som en dö sill o kan inte göra nåt. Har försökt fixa lite med tvätt idag o gjort en lax o skakdjurs cheesecake men sen har det inte blitt mer. Dottern har bakat till imorgon o fixat disk o middag. Jaja hon lär ju klara ett hem bra sen iaf :-)
Sonen var gullig o hörde av sig o fråga om jag behövde hjälp inför morgondagen. Brossan ringde o fråga hur det var med mig också.

Svärsonen har landat här, trevligt. Mellandottern däremot går mig på nerverna med de sms:en hon skickar blir man ju rädd emellanåt...  Hon o hennes pv dyker väl upp imorgon förhoppningsvis.

Vill bara få sova ordentligt.... Tio timmar utan att vakna hade varit Nice.
Snart hänga tvätt o sen ska vi se film som man sett många gånger så gör inget om man skulle lyckas slumra till...
Shit mkt fixa imorgon... Låt mig vakna friskare så jag kan stå längre än fem utan att ligga o vila 15 hehe.

Ja på gamla dar är jag skitgnällig när jag är sjuk. Börjar låta som breven min mormor skrev väder o sjukdomar :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar