söndag 17 mars 2013

2 är inte som 5, verkligen inte

jag har ju fem barn... från början bara tre kändes nästan som man hade tre på en gång iaf eftersom de kom relativt tätt. fick min första när jag var 16 och han få nr tre några månader innan jag fyllde 20. sen tog jag en paus på ca 7 år innan jag fick två barn igen med lite mer än ett års mellanrum. Och jag har hela tiden tänkt att två barn eller fem spelar ingen större roll saker ska ju göras iaf. jo sääkert...
nu flyttade visserligen den äldste ut för ett par månader sen men eftersom barnen har blivit stora känns de som om de av någon anledning uppfyller så mkt mer av atmosfären här hemma. så bara fyra som bor hemma...
och visst har funnits dagar då det har varit mindre mängd barn hemma några dagar här o där.
Nu har det bara varit jag och de två yngsta hemma i en vecka. vilken skillnad? visst de åter ibland de med o minstingen är ju som hon är men hon har varit så mkt tystare och lugnare. nu är det ju såklart olika beroende på vilka barn man har men det är ju så tyst här... o så mkt mindre disk, tvätt, matlagning osv. jag har dock missat att det inte går lika mkt mat men handlat som vanligt så lite överfullt här hehe...
två barn behöver inte "slåss" om uppmärksamheten man har ju så mkt mer tid utan att behöva planera för att man ska hinna med att se alla varje dag.
är ju klart att jag saknar mina andra barn (har ju sett både sonen o mellandottern i veckan iaf) och jag har verkligen tyckt (för det mesta) att det varit roligt med många barn, inget jag ångrar på det viset men vilken skillnad...
fast om ett par år är kanske dessa två helt odrägliga tonåringar så då kanske jag ångrar mig att det är en "baggis" med två haha.

i övrigt så en liten dipp igår kväll och imorse men ska försöka tänka bort den. Tänka på allt som faktiskt är bra för tillfället. o resten löser väl sig. Ska försöka fokusera mer på mig o min framtid nu. lättare när man börjat bena ut en plan iaf =)

shoppingsugen som bara den. så sugen på att försöka få ornding på det sista här hemma. hittat en liten önskelista jag vill ha men får försöka hålla mig. saker är ju bara världsligt även om jag hade blivit lite gladare om jag fått klart här hemma någon gång...
sen lite stressad hur jag ska hinna handla påskmat och förbereda den maten innan påskafton. måste åka o handla påskägg med. och present till pappa ingen aning om vad o måste hitta nåt till syrran, nästan ännu svårare...
men en sak i taget så löser det väl sig...

idag är det s:t patricks day. jag så verkligen måste till Irland en dag... 40 års present till mig själv nästa år??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar