lördag 16 mars 2013

Göra ett nytt försök då

idag ska jag återigen göra ett nytt försök att försöka få till ett inlämningsarbete, ingenting att skylla på än dålig diciplin och dålig koncentration. tror åtminstone att jag har kommit på vad jag ska skriva om och bara det är ju en stor fördel. som sagt gäler bara att komma igång. nu känner jag dessutom en sån jädrans stor prestationsångest att det måste bli bra. Läraren har ju redan av detta lilla märkt att jag har kapacitet men det är som om jag nånstans bara väntar på att det ska spricka, att det ska upptäckas att jag inte är det minsta smart. nu menar jag såklart inte att jag är något geni det är jag inte och det är inte så att jag ligger på högsta betyg eller däröver men över medel. att ju högre man kommer här i livet så hjälper det inte att ha lätt för att lära för stunden utan allt måste packas in och kunna plockas fram o blandas på rätt ställen i rätt lägen och kanske kan jag inte det. fast nu är jag ju fortfarande på gymnasienivå och det ska jag klara, förutom att jag numera är jädrigt mkt äldre, mer disträ, sämre minne...  men jag är ju redan på nästa år om jag ska våga söka in på högskola... men en sak i taget o nu gäller det ju faktiskt bara ett inlämningsarbete om en sjukdom där man ska fördjupa  o diskutera inom miljö, vård, socialt osv. ja förutom faktan om sjukdomen och organsystemet då. så jag gör ju säkert det svårare än vad det är.

sen borde ajg inte sitta hemma och jobba, det är tvätt, vårstädningen kallar (fick klart barnens rum igår iaf förutom ska stryka o hänga upp gardinerna i dag, skönt =) ), sugen på att baka, hinner ju aldrig med det längre känns det som och saknar faktiskt det, andra saker på todo som ska fixas, lite med fk och lite annat smått och gott. borde gå ut en runda med barnen men känner på mig att det blåser snorkallt, hatar kallblåst även om det är sol...
har satt en deadline för mig själv och det är att jag ska skicka in det imorgonkväll så får det bära eller brista, egentligen ahr ajg en vecka till men denna veckan som kommer lär jag inte hinna mkt. stressad inför påsk en aning...

suttit o tittat på inspirationsbilder på tårtor, skulle så verkligen vilja kunna göra såna fina tårtor, en dag kanske man får tid att lära sig det...
köpte en jädrans dyr tidning igår bara för att... perfekta tidningen: handla om böcker, mat o resor... älskar böcker, mat är kul och att drömma om alla resor jag en dag ska göra hehe...
fick köpenhamnstidningen med dagstidningen idag, bara en sån enkel sak som att upptäcka köpenhamn lite mer hade varit kul. är det något jag ska göra med barnen i år så är det ju att åka till det nya akvariet utanför köpenhamn, verkar hur coolt som helst och ska nog inte vara så svårt att ta sig till.
känner mig peppad och sugen på livet just nu.
måste bara lära mig prioritera och använda tiden rätt annars kommer det inte funka. nu är det ju faktiskt bara knappt tre år sen jag kom ut i arbetslivet och precis börjat plugga på det så har väl inte helt lärt mig använda tiden så effektivt som man kanske borde. annars har jag varit med barnen i 20 år!! förutom fem åren jag plugga på komvux men de två första åren behövde jag inte vara så mkt i skolan o de tre sista var inte så betungande heller spec inte sista terminen haha. ja för då var jag där knappt. är nog min största hemlighet o det jag skäms mest över hur jag kunde sabba det...
prioritera mig själv o min hälsa framförallt måste jag också göra. tänker jag leva på det här viset och äta ihjäl mig så lär jag inte orka med nåt. men så länge jag mår bra går det iaf lättare när jag inte tröstäter mig till döds och dövar alla känslor.
Sen är det ekonomin, jämfört med hur jag har haft det så har jag väl inga såna problem men det går segt att få det bättre, lyxproblem i min värld och det är väl lite där skon klämmer att ajg inte hanterat det så bra at jag haft lite mer i plånboken. måste ha bättre koll. lägga pengar på det jag prioriterar o resten måste jag betala av mina skulder med. att bli skuldfri är nog min högsta dröm egentligen så varför skärper jag inte bara til mig.

i övrigt är väl livet helt ok. ja det är ju det med älsklingen som hänger kvar men där får jag väl skylla mig själv haha. men just nu när livet känns bra i övrigt är jag inte så deppad över det. mer glad över tiden vi fått.
sen får man ju se om man dejter nån av alla de som står i kö haha. pratar faktiskt med en kille från norge lite då o då. eller pratar ska jag inte säga. finns en sida jag gick med på av lite mer en slump än syfte för många år sen och jag har inte skrivit nån profil där eller letar nåt där. är väl mest så töntigt som att ibland när jag ahr tråkigt går jag in o kollar om det finns nån att prata med, att få lite egoboost från... är ju en världsomspännande sida så så fort man är inloggad strömmar det in meddelanden. är väl mest asien, arabvärlden, afrika då kanske. är lite kul att de från usa skriver nästan identiska första meddelanden som är längre. är det nån mall de lär sig over there? hehe.
skitsamma en kille från norge skrev iaf nåt en gång o jag svara. den största anledningen till att jag skriver till honom är nog för att han bara pratar vardagligt, alltså inte ett or om intressen för varandra eller nåt sånt, ja det närmaste är väl när han började skriva klem i slutet. är jädrans så befriande från alla påhängsna typer. han ser inte alls ut som min typ, snarare som min gamla syo haha, är ett antal år äldre vilket jag verkligen inte brukar prata med. men ibland svävar tankar iväg, tänk om... hur tryggt hade det inte varit. en "mogen" man, egen firma, stabilt yrke, hittar på saker så man hade slutat vara stuesittare. flytta till norge, nystart...

med allt detta svamlandet skulle man nästan kunna tro att jag har annat jag måste göra som jag undviker... hmm tvättmaskinen klar, kanske borde hänga tvätten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar