fredag 15 mars 2013

ljusnar

så skönt när det känns som om livet är på rätt väg igen, känner mig friskare börjar t.o.m  få tillbaka luktsinnet, på gott o ont hehe. vid  vissa situationer har man varit glad att man inte känt  några lukter men är skönt att få det tillbaka. Lite snorig än och envis huvudvärk men inget värre än att man kan leva med det.
kört igång en kur rosenrot med för att få en liten extrakick :)
framtiden känns lite ljusare.

i förrgår kom sonen på en liten runda på kvällen, han hade köpt ny bil som han ville att mamsen skulle provåka =) lite imponerad över den faktiskt men var hemligt vad den kosta haha. han ville väl inte gnida det i sin fattiga  mamma :p
roligt att se honom =) nu ska vi bara vänta o se tills vi får se hans lägenhet haha men verkar inte lika angeläget...
sen var han faktiskt här hela em igår också =) Min fina pojke. småsyskonen var överlyckliga, de saknar också honom.

i förrgår kom också älsklingen hit för han skulle ha lite saker som han förvarar i mitt källarförråd. (han bor ju i minsta lägenheten utan förråd) när vi kommer ner ser jag att en låda julpynt trillat ner o att några av mina favorit kulor har krossats, var ju tråkigt men tråkigare blir det när jag efterhand upptäcker att det är någon som utifrån genom gallret puttat ner lådorna och dratt ut julpynt som de kunnat få tag i, tagit det till ett annat förråd och förstört det. Jag blir så jävla less. speciellt när det är saker som man vill ha, vissa prylar man har bryr man ju sig mer om än andra och julen är viktig för mig och pyntet. vet att det är världsligt men störigt iaf. depp... inte så svårt att gissa vilka det är heller.

älsklingen har en förmåga att tänka för mkt om man säger så... igår när han körde härifrån så tänkte han för mkt. bla på lägenhet, jobb och på mig/oss. Han försöker ju ofta hålla uppe en gladare fasad och han undviker in i det längsta ämnet att det ska ta slut... vilket ibland får mig att känna det som att han mest skiter i vilket, han ska typ bara byta, spelar roll... fast det är inte så han är minst lika ledsen.
igår gick det dock inte bra att tänka, på vägen härifrån krocka han, som tur var på en väg  med lägre hastighet och när han körde ut från en gata (hans fel för han körde in i andra bilen som han inte såg när han var så disträ :( ) inga pesonskador men bilarna behöver en och annan reperation. så nu fick han ännu mer problem. kompisen som han lånat en bil av blev minst sagt inte glad, vilket man kan förstå men ja han överdrev det hela en aning...
man får ju vara glad att det inte blev värre och glad att han inte kör oftare när han är på det humöret.

igår hade vi möte på min arbetsplats, trevligt. har trevliga arbetskamrater =) chefen verkar gilla mig med. chefen tyckte jag hade tagit ut för lite semester så hon gav mig dispens fast att det skulle varit inlämnat för ett par timmar sen. så satt o kolla lite på det idag. hade inte mer betald semester kvar men la in ett par utan betalning. jag hade ju ändå räknat med att de semesterdagarna jag la in från början inte skulle vara betalda eftersom jag inte hade tillsvidaretjänst då. så nu ska jag lyxa till det med 3 1/2 veckas semester, känns ju helt overkligt efter att ha jobbat som bara den de senaste tre somrarna. eller jo tog två dagar ledigt förra året och lyckades få  2*1 veckas ledigt då. dessutom enligt schemat kommer jag hinna ha 2*5 dagars ledigt. Fast jag är nog lite störd när jag varit mer eller mindra hela tiden på den arbetsplatsen under två år att vara därifrån under så lång tid haha. spec yngsta sonen är helglad. "mamma jag bryr mig inte om om vi inte har pengar så vi kan göra nåt, det viktiga är att du är ledig om vi så bara sitter ute på gården. dessutom måste du vara ledig för annars kanske jag har tråkigt o sitter inne o spelar hela tiden" haha han har nog glömt att han kanske vill umgås med vänner lite också, stuesittare som mor o storasyster...
får ju tillägga att ajg dock inte har ledigt från skolan så då har man nåt att skylla på för att man inte kan åka iväg nån längrestans... o ja man ska inte gnälla men lite finare sommar än förra året hade inte varit helt fel.

Dåligt denna veckan är att än så länge har vi kommit ingenstans med vårstädningen :s
dåligt nr två är att jag inte har börjat med min inlämningsuppgift i skolan än o varför är ju så löjligt för att jag velar vad jag ska skriva om. suck, finns det nån veligare typ än mig. sen tycker jag alltid det är så motigt innan man kommer igång. har man bara börjat går det ju som bara den men trösklen innan dess...
och det är egentligen det jag ska pyssla med nu när jag har en fm hemma utan barn o så tänkte jag vårstäda barnens rum i em innan vi går o handlar fre mys...
så borde sätta fart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar