onsdag 13 mars 2013

det är så man blir sugen

Pratet igår med kompisen, att idag få tillbaka två första prov och ha b på dem och efter att läraren spontant kom o prata med mig gör mig taggad o sugen på att börja plugga igen. kanske skulle jag kunna göra det?? men det hade ju blivit hårt arbete minst sagt men kul... förhoppningsvis.
Hitta ett program som verkar lagom svårt, ska inte bli einstein på gamla dar direkt. hmm... vågar jag? kan jag? funkar det?
jag är väl min största fiende själv haha...
 problemet är ju pendlandet och minstingen. ja jag, jag ska inte göra henne till ett hinder men iaf. skulle kunna flytta åtminstone i tanken om man bortser från att jag egentligen inte vill flytta barnen och har betalningsanmärkningar som inte försvinner i första taget...
det är ju onekligen lite svårt när jag inte har nån hjälp alls här...
har ju inte kommit in än heller haha.

mysigt att vakna upp till snöstorm imorse, eller inte...
är meningen att jag ska bege mig till affären nu men är genomtrött med huvudvärk o det är skitväder... men borde...
meningen är att jag ska börja vårstädningen i minstingens rum idag nåt som inte blev av igår... ibland är jag hopplöst lat.
kanske ska skaffa mig hemhjälp :p
men blir ju inte mkt piggare av att sitta här o glo... måste börja på min inlämningsuppgift idag också... skulle helst bakat nåt idag också så man hade nåt att ta med på jobbmötet imorgon, snacka om att sätta egna krav på sig själv, nån som bryr sig eller ens vill ha??

Känt mig lite provocerad av "peppbloggar" på sistone men om man blir det så vet man ju att de har rätt eller? fast ibland kan ajg tycka att det generaliseras lite och görs så enkelt. Är ju inte alltid saker och ting är så enkelt som att bara kasta sig ut i saker och att alltid veta vad som är bäst för en. ibland kanske det finns de som behöver älta lite o vrida o vända på saker innan beslut kan tas...
men jag vet att jag ibland är min egna största fiende o motarbetar lite i onödan.
man ska lämna dåtiden bakom en men samtidigt är man ju en  produkt av livet och hur man tacklat det.
vissa beslut kanske inte kan tas förrän tidpunkten är den rätta även om de finns de som menar att tidpunkten aldrig kommer bli den rätta...  jag tänker älta ett år till =)

en sak kommer att förändras som kanske gör att älsklingens o mitt förhållande kanske kan trappa av vare sig vi vill eller inte... och det hade varit så skönt på sätt o vis om det hade varit så eftersom ingen av oss klarar av att göra slut o jag egentligen inte vill hänga kvar tills hon står på flygplatsen... Men ska försöka låta bli att tänka på det och tänka på roligare saker för jag orkar inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar