tisdag 26 mars 2013

Nära döden

Nu vill jag vara 100 frisk och alert kommer aldrig bli pigg o ta tag i mig själv på detta viset o gör jag inte det går det ännu mer utför. Jag har ju aldrig varit någon hurtigbulle eller hälsofreak. Jag har varit fet hela livet. Men jag har i det stora hela ändå ätit bra om jag inte ätit för mkt och lagt till extra. Jag är ju tröstätare av stora mått... Och jag har alltid rört mig...  Men sista halvåret har några kilo som tog dld på mig smugit sig på... O med massa jobb o annat har motionen försvunnit. O vad hände? Detta året fyra förkylningar, en bihålsinflammation. Nu en uvi som envist hängt kvar i ca 10 dagar. I sön börja jag få ont i ryggen. Inatt trodde jag att jag skulle dö, så jädrans ont i ryggen, molande värk från uvi antar jag... Frossa. Övertrött o ensam med Google i mobilen. Till slut tänkte jag att jag går o väcker dottern så får hon ringa ambulans. Fast då tänkte jag på hur pinsamt jag tyckte det var enda gången jag åkt ambulans var, när de kom in o hämta mig med bår o jag bara kände mig så tung o det var några kilo sen. Dessutom hade jag skolboken på jobb o den måste jag ju hämta. Så till slut somna jag vid två o vakna bara nån gång innan kl ringde halv sex. Jag är lite nervös att det krupit upp i njurarna, borde man ringa vc? Jag har aldrig haft uvi så vet inte hur lång tid det tar innan det går över....

I övrigt skönt med sol äntligen o aningens varmare, hade också velat ha påsklov...
Svärsonen e kvar hemma o mellandottern. Man vet ju en del om svärsonen men bilden jag har är en annan. Så go o snäll kille. Dessutom igår när de duscha kröp han under badkaret o rensa avlopet som jag så dragit mej för, är trött på det hehe. Guld stjärna. Fast vi undra vad de höll på med haha. Bankades o duschades o dottern ulka men fick ju sin förklaring haha.
På fre kommer andra svärsonen :-)

Min pv dränerar mig totalt för att han mår dåligt o en massa annat skit...

O igår fick vi preliminär tid till dotterns skolios op. Nervöst...  Mkt att planera o hur blir det efter. Svärdotterns lillasyster gjorde det för tre v sen och hon tyckte att det var värre än hon föreställt sig o hon trodde verkligen det värsta... Ska bli skönt när det är över. P så börja hennes pappa att han ska vara där på op dagen. Varför? Du har träffat henne två gånger sen juli är det rätt dag då tycker du? Ja jag är ego också vill inte ha han där när det är jobbigt... O det hade inte hjälpt dottern, hälsa på nån dag senare. Men nä jag vet han vill ha första nyheter det är det som är det viktiga. Har varit med förr om man säger så...

Nä borde jobba lite hehe. Två skolarbeten ska vara klara idag med orka inte igårkväll när det gjorde så ont i ryggen hoppas går bättre idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar