fredag 3 augusti 2012

nästintill perfekt

några dagar sen men tiden räcekr inte alltid tid och inte orken heller för den delen.
I tisdags blev det städning på fm sen åkte jag och mina minsta hem till en vännina ooh hennes dotter, kom en annan vännina dit med sina barn okså. hade en trevlig em. vi gjorde egna pizzor till lunh med barnen. Om två veckor ska vi träffas på pannkaksladan så barnen kan få äta vilka pannkakor de vill till skillnad när de var med sin snåla far där...
väl hemma igen fik jag gå o handla.
på onsdag var det jobb men då vi hade saker att göra så gick den dagen förvånansvärt snabbt, skönt =) på kvällen fick jag fixa det mesta till picknickkorgen. helt slut efter att bakat picknickbröd, stekt pannkakor, ägg och bacon. F-n man börjar bli gammal och klen :p

igår hade vi så en utflyktsdag som jag verkligen såg framemot. att slippa tänka på all skit osv här hemma. få njuta av en sommardag med de två minsta och syster.
och helt otroligt blev det en välidgt fin utflykt...
jag gick upp vid halv sex och fixa sista på matsäcken fick upp barnen osv sen gick vi hemifrån vid sju, tog bussen till helsingborg och sedan tåget till lund. där mötte syster upp oss och så trängde vi oss in på en skåneexpressen buss. Väl framme i busshållsplatsen så återstod en halvtimmes promenad så vi tre timmar senare kom fram till tosselilla. resan hade gått hur bra som helst vädret var bra. syster och jag hade trevligt. fick pratat av mig lite vilket kändes väldigt skönt =) barnen var snälla och nöjda hela tiden inget gnäll. blev lite hoppande, karusellåkning, tittade på djuren. Mina favoriter highland cattle och alpackor =) Paus för lunch. vilket verkligen behövdes för minstingen som började dala lite. lite mer karusellåkning. minstingen är hopplös när det gäller män. familjen får inte hjälpa henne men när det sedan kommer personal som oftast är män är hon helt hjälplös hela hon utstrålar hjälplöshet så de stackars killarna inte har något val än att hjälpa henne. helt plötsligt kan hon inget hehe. jädrans killtjusare haha.
sonen o syster paddlade båtar och sedan bar det av till vattenlandet. Så skönt att minstingen börjar bli större för nu kunde även jag bada behövde inte som vanligt sitta på land och passa småbarn. Minstingen förvånade mig rejält genom att plötsligt tycka att det var jäteroligt att bada. verkligen kul att det går framåt innan har hon verkligen varit en rädd badkruka.
sen blev det lite lite molnigt så jag o syster tyckte det räckte. fikade och sedan badade barnen tillsammans ett tag till. så roligt att se =) efteråt var det dags att bege sig hem igen, samma resa och lika smärtfritt det =)
och mina stora barn som säger att jag inte ska fantisera om perfekta familjeupplevelser haha tydligen går det att få till en sån då och då iaf =)
på kvällen när vi var hemma vid halvnio hade stora dottern kommit hem igen. vi försökte se en film men jag var helt slut... svit nio timmar och orka inte öppna ögonen förrän en halvtimme efter att jag vaknat hehe... idag ahr jag bestämt att vi ska göra ingenting... ja förutom diska tvätta o städa hehe...
i helgen ska stora dottern passa minstingen när jag ska jobba...

så mkt av mina tankar upptas för tillfället hur jag ska lösa mina helger... och ja en del av mig är rredan så trött av tanken på att jag inte ska få några break. var ju inte så det skulle vara i mina planer men vid detta laget har jag väl lärt mig att inget blir som man tänkt sig.
känns som att jag helt enkelt blir tvungen att omgående komma på nåt annat att göra för att försörja oss. snart har döttrarna väl flyttat hemifrån o sen har jag snart ingen stödfamilj längre heller verkar det som :S
tänka o agera snabbt är ju inte min grej haha.

pengar är ju en annan sak som känns ganska jobbigt för tillfället men men...

nä om man skulle resa sig och göra liiite nytta. typ klä på sig...

1 kommentar:

  1. Jag tror att döttrarna kommer att hjälpa dig med helgerna även om de flyttar hemifrån! :)

    SvaraRadera