tisdag 7 augusti 2012

njuter

idag åkte de små iväg till sin pappa för att umgås med en del släktingar som kommit ner från norrland.
så då bestämde jag och de stora oss för ett besök på väla. hade ju klart varit roligare med pengar hehe men nåt liiitet fynd blev det och döttrarna gjorde några fynd med.
men det bara väckte min köplust :S inte bra hehe... shoppar alldeles för mkt än vad som är bra för mig... men på väla suktar jag efter en del saker som är alldeles för dyra för mig... men drömma kan man ju.
på väg hem så får jag samtal från sonen som frågar om de får stanna lite extra med släktingarna visst får de det. sen kommer nästa samtal att de vill stanna där tills imorgon o det går ju också bra men känns lite dumt att behöva ringa till fritids imorgon och säga att hon inte kommer när personalen ska komma bara för hennes skull :s men det e ju inte så ofta de får träffa släkten så får ju passa på.

så nu fick jag faktiskt en ledig dag från minstingen och den njuter jag av utan att skämmas =D vi har ju inte sagt nåt till pappan än om att de ev inte ska dit mer men det får vara så... bättre så kan sonen ändra sig utan problem. han brukar ju iaf inte bry sig när de inte kommer dit.

idag hämta jag min nya mobil också =) sååå fin fast inte satt igång den än... ting tar tid för mig är det rena skilsmässan att byta telefon är ju bara andra gången jag ska göra det på riktigt så att säga. jag vet jag är lite töntig ibland. mina barn bara suckar. måste rensa gamla mobilen först också och återställa den och lite sånt först.
och ja kan man undra hur man kan köpa mobil när man är fattig. förnyade abonemanget och ändrade det så även om jag fik betala lite, väldigt lite för mobilen varje månad så kommer summan iaf bli mindre än vad jag har nu i månaden. så vinst iaf... o fin mobil =) fast den fick inte plats i min mobilväska suck...
ska förhoppningsvis iaf bli kul när jag fått igång den o lärt känna den så ska vi umgås i förhoppningsvis två år till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar