fredag 10 augusti 2012

mot väggen eller?

Jag är helt jädra slut till märg och ben...
färdig...
kan inte hålla en tanke kan inte hålla något annat heller, vet inte hur mycket jag har tappat idag precis som om jag somnat och bara tappat taget om vad jag än hållt.
vet inte hur folk orkar jobba heltid för ajg gör det inte, vill inte erkänna det men så e det. visserligen jobbar jag mer än 100% just nu och är ju en del timmar som läggs på pendling, närmare tre varje dag så är långa dagar men ändå...
sen ska man hem och fixa o ha sig gärna hinna umgås lite med barnen med. nä det är inte riktigt min grej. hoppas närmsta veckorna går fort är ju mest nästa som e jobbig o sen lugnar det sig lite.
men sovmorgnar blir det inte mkt av... ledig på tis samtidigt som barnen sen har vi inte sovmorgon förrän sista helgen i sept typ hehe....
igår fick jag jobba över ett par timmar vilket inte alls lockade men var mer eller mindre tvungen. tur man hade en dotter hemma som passa minstingen för annars vet jag inte hur det hade löst sig :S
Fick iaf samtal av en chef om hur händelseförloppet hade gått till och fick beröm för jag handlat rätt och satt kunden i fokus, tyvärr är det ju så att alla inte gör det.

en annan nackdel när man själv är slutkörd en härlig pms på det och allmänt dåligt humör är att om du som mamma är sur så lyckas man smitta hela familjen inom fem sekunder, jädrigt märkligt det där och det gör inte mig ett dugg gladare kan jag säga... inte det minsta...
sen att man har ett par barn som verkligen kräver lite utöver det vanliga...
Men barnen ska faktiskt ha beröm de flesta gör så gott de kan med att hjälpa till hemma.
idag ahr jag iaf lyckats handla, tvätta ett par maskiner, diskat och fixat hemlagad pizza till middag.
städningen hoppa jag :s är helt ok här förutom barnens rum så det får vara som det är med det...

ja så rensa jag min gamla telefon helt och återställde den... allt borta... o så sätter jag i nya simkortet i nya telefonen o vad händer?? ja det funkar ju inte såklart. gissar att det inte kommit igång än ska ju ha samma nummer men behöver ett micro simkort.
suck blir man trött eller???  så nu har jag ingen rolig telefon... orkar inte lägga in nåt i den gamla telefonen igen jag ska ju inte ha den sen... ja får väl se om det börjar funka inom de närmsta dagarna  annars får jag väl klaga orkar inte nu. älsklingen blev helt förstörd över den inställningen, han är stressad och allt ska göras direkt medans jag mer lutar mig tillbaka lite o väntar på att saker ska ordna sig innan man hetsar upp sig...
men jo var rätt sur innan men orkar inte engagera mig haha... använda den lilla energin till viktigare saker...

trött på älsklingen nu också... jag orkar faktiskt inte lyssna till hans bekymmer när 90% av dem på nåt vis kan kopplas till hans fru, orkar fan inte vara ledsen ens...

nä  nu ska jag se om jag orkar se lite film med yngste sonen sen kör vi igång med tre arbetsdagar...
måste hitta ork till att engagera mig lite i stora sonen också saknar honom evigheter sen vi hördes...
syster från gotland ringt idag också... inte orkat svara... måste väl ringa upp imorgon. är ju några veckor sen vi hördes o nu har hon ringt mnga gånger, gissar vad de är eller??

1 kommentar:

  1. Man kan klippa det stora kortet så att det passar i den nya telefonen!!! Min dotter är väldigt haj på det där hihi

    SvaraRadera