torsdag 9 augusti 2012

Dippdag

Igår var en riktig downhills dag. Började ändå ganska bra men efterhand som timmarna gick så sjönk humöret. Allt var fel, främst förbannad på mig själv. Lixom ryck upp dig, vältra dig inte i tyck synd om dig. Do something! Men när man hamnat i fel håll i spiralen behövs kraft för att vända och känner att jag saknar det. Kraft går åt till att hålla hemmet flytande, till beslutsångest, till lite annat smått o gott to do.
Pengar är ju en annan sak. Väntar fortfarande på fk. Hade velat gå ut med syster men pengarna räcker inte.
Ärligt talat så är inte denna arbetsplatsen en uppåtkick heller, jo om man inte jobbar så mkt vilket jag gjort några veckor nu och ska göra en del framöver. I mitten på sept lugnar det sig. Men å andra sidan är jag tacksam för mitt jobb, att jag har ett :-)
Och tacksam för snälla barn oftast :-P
Känns som hösten är här nu. Jag gillar hösten iaf när det inte regnar när jag ska ut men även om inte sommaren är min favoritårstid känner man sig ändå lite besviken på vädret. Hoppas på en fin höst istället... O fin vinter... Nästa vecka börjar skolorna vilket inte gillas av barnen. Jag är lite kluven. En nackdel med att skolorna börjar är alla skolungdomar på bussarna inte kul att pendla då. Spec inte med stadsbussen jag bytar till, tre gymnasieskolor längs den linjen :-S

Nä nu är det dags att bege sig in på jobb o göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar