fredag 27 april 2012

saknar eller..?

så skönt med fredag kväll och ledig helg som väntar. veckan har känts så seg. jag har itne alls varit på humör heller. känns som att besvikelsen med min budget har dragit ner mig en del... var ju inte riktigt så jag hade tänkt det precis. trodde det skulle vara lite bättre nu, inte att jag skulle leva på existens minimum men men... kommer över det.

skönt med bara de två minsta hemma. så mkt mindre jobb... mindre matlagning, mindre disk, mindre krav, mindre tvätt... skulle man tänkt på innan att man skulle stoppa vid två :p nädå vill ha alla mina barn såklart =)

saknar älsklingen idag, eller saknar jag bara nån. en pojkvän? en vän? vet inte... ensamt är det iallafall. ha nån att prata med hade varit trevligt... ett glas vin lite musik, skitsnack... kaffe o skitsnack hade också funkat.
skulle varit trevligt att gå ut nån kväll också. ja man kan ju ha kul ändå, är ju många i min ålder som itne ränner ute  men jag kan tycka det är trevligt då o då.
är väl inte som det var innan precis. man har ju gjort en del dumheter även upp i åldern då man borde veta bättre. men jag har väl haft sen tonårsrevolt och haft självfötroende lågt nere som uttrykt sig i " tyck om mig" som väl inte alltid yttrat sig på bästa sätt. förhopppningsvis har jag passrat det stadiet en aning iaf. man kan ju ha kul utan att behöva dra sig till ytterligheter.
men å andra sidan spelar ju ingen roll, inga vänner att gå ut med iaf... ingen ork att engagera mig i nån ny pojkvän heller om det nu är det jag beslutar mig för.
jag saknar ju pv men samtidigt är det skönt att slippa de krävande jobbiga sakerna. känns som att på sistone så ger jag mer än vad jag får tillbaka. nu menar jag inte att det ska vara nån rättvisa på det viset o inte att jag ska få samma som jag ger men jag saknar känslan från innan. då han bar gjorde mig glad och lycklig. då det inte var så mkt tunga saker.
känns som om han saknar mig bra mycket mer än vad jag saknar honom oh det gör också att det blir mer krävande/kvävande på nåt vis fast jag borde väl bara vara glad eller?
ingen fru i sikte... vet inte riktigt vad de pysslar med, o inte så att han kastar ur sig info heller.
idag var det synd om honom iaf. en kompis som  han åkte med ner till irak hade kört ihjäl sig när han körde bil, singelolycka... tragiskt.

nä man får väl slänga minstingen i säng. kanske ett glas vin o sen sängen, sova ikapp sig lite utan att vakna av larm även om minstingen väcker en tidigt.
imorgon blir det marknad. känns som om jag hade kunnat vara utan den men men barnen vill gå så. lite synd om sonen för han kan/får inte gå med sina kompisar. hur kul är det i den åldern att sitta fast med mamma. barn e så elaka ibland. mitt hjärta blöder men vad ska man göra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar