måndag 9 april 2012

så frustrerad på dåliga telefonförbindelser igår. i förrgår ringde älsklingen och så skulle jag ringa upp, funka efter en halvtimme att komma fram men då hade älsklingen redan somnat... igår ringde han när jag precis var på väg hem från jobb... efter en timme när jag nästan var hemma kom jag äntligen fram... igårkväll försökte jag över en timme men kom inte fram *suck* idag tog det dock knappt fem minuter så kom jag fram... Men är ju inte så att vi haft några långa samtal direkt. idag prata vi när han mer eller mindre precis komit upp. var med mer eller mindra hela familjn o en del släkt, mindre tyst hehe. Känns konstigt att han är så långt borta, en annan värld... förra veckan såg jag hans systers bröllopsvideo där man bla ser hans stad och hem... sån skillnad mot livet här.
nu funderar han på att bara stanna en månad så vi får väl se... saknar honom men nu när jag pratat lite med honom så känns det iaf lite bättre... men hur blir det när han kommer hem..?

igår kom "småttingarna" hem, så nu känns det som om de har aldrig varit borta hehe... spec inte minstingen. och är det inte typiskt att när ajg för en gångsskull äntligen kunde sova lite längre så väckte minstingen mig tidigt med sina "problem" gäsp...
idag skulle jag komma ikapp mig med min todolista men nja.. inte så mkt hänt än... irriterad o hungrig som värsta pms fast det är inte det... har iaf städat ordentligt här o det behövdes så nån nytta har jag iaf gjort =)
borde fundera över saker o ting också...

borden o måsten... tradiga ord...

imorgon har de små sista lediga dag på lovet... imorgon åker nog svärsonen hem också o de två stora ska tillbaka till skolan... o jag bara MÅSTE avverka todolistan senast då... hade behövt ge mig iväg o handla också... men...
på onsdag e det jobb, på tors är det röntgen för minstingen i en grannstaad men inte i den vi brukar vara, har aldrig varit inne på det sjukhuset men ska väl funka det med... på kvällen är det öppet hus... sen väntar ledig helg... ska enligt planerna åka ner med minstingen till malmö/stödis/syster men orkar jag åka fram o tillbaka känner mig helt slut... har dåligt råd också. noll i kassan i princip men å andra sidan hade det varit skönt med en helg då man kunde fått gjort lite. får se hur jag känner det imorgon.
lyssnade på irländsk musik innan när jag städa. började sakna en trevlig vinkväll med nån trevlig syster. men nån sån finns ju inte precis nära.
nä kanske gå från denna sidan o börja göra det jag ska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar