tisdag 10 september 2013

En liiiten krabat

Igårkväll messa syster att det var dags för akut kejsarsnitt nästan två mån för tidigt. Varför vet jag inte än... Men syster har ju haft högt blodtryck ett tag... Nåja spelar mindre roll. Lite nervös var man ändå, akut kejsarsnitt tidigt är ju ändå inte det normala även om man vet att de klarar av de små.
Men allt verkar ha gått bra iaf, blev en liten pojke på 1,5kg. Är så glad för deras skull. Vet inte exakt varför men denna bebis känns speciell. Kanske för att det är hennes första vi andra har redan ynglat av oss en del hehe. Vill åka ner o hälsa på men det tillåtet inte ekonomin och dessutom är vi ganska förkylda så får väl hålla oss till nästa vecka.
Minstingen blev jätteglad när hon såg fotot idag, tur att det redan var bestämt hon skulle sluta åka till syster...

Ibland men i te ofta längre får jag en släng av att man skulle ha en till men nä, fem räcker nog. Dessutom blir det väl så småningom barnbarn o jag tyckte i början att det var tråkigt när mina barn var små att de nästan var jämngamla med mina syskon. Jag o år men skiljer väl tre, fyra år mellan min äldste son o min yngsta syster.

Nä nu jobba. Mår skit idag inte så förkyld men ont i mage/rygg och rejält illamående.
Fint väder iaf :-)

3 kommentarer:

  1. Grattis Moster! :) Jag födde min son med snitt två månader för tidigt pga havandeskapsförgiftning , han vägde 1,3kg. Grattis igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) kan vara så här också misstänker jag. Men han mår bra så det är skönt!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera