lördag 7 september 2013

Bästaste

Har man en gullig son eller vad? Eller ja klart jag har ju två.
Igår kom äldste sonen hem en runda. Jag fråga Honom om han hade kvar sin cykel men tydligen hade hans ex den eller nåt. Jag fråga för att yngste sonen ska på frilufsdag och då ska de cykla. Fattiga mamman får ångest, spec som man inte känner nån heller. Iaf skulle sonen köra iväg en runda men komma igen så skulle jag följa med till affären. Han kom aldrig igen, så när vi tänkte gå ist kommer han cyklande. Då hade han tidigare i veckan tänkt köpa en begagnad cykel till sig själv men ångrat sig o nu stack han iväg o köpte den, åkte till garaget o fixa till den <3 så fick lillebror den i tidig födelsedagspresent. Där släppte en sten från mammans bröst. Nu kan dessutom sonen cykla när de har gympa i sporthallen o till sina kompisar som ändå bor en tråkig gångväg bort :-D idag åkte de till biltema för att handla lås o lite annat småfix så nu meckas det hemma. Själv e man inlåst på jobb. Når vi handla igår vilket inte var så mkt så betala sonen maten. Så nu är han väl ikapp det året han satt som ett svart hål i lght o sög energi o vägra betala för sig. Nu efteråt har han insett hur fattig jag är/varit. Duktig på att dölja det då hehe.

Stolt över mina barn de gör så gott de kan. Är väl lite klurigt med mellandottern nu men ja vad ska jag göra?

Yngste sonen var såklart överlycklig igår :-) o som det inte räckte med cykeln så har han växt en cm till senaste två mån så nu e han en halv centimeter längre än mamma :-P minstingen är ju ån så länge lite kortare. Blir lite svårt att envisas med att de inte är småbarn längre haha. Känns märkligt.
Blä vad jag hellre varit hemma med barnen nu, hoppas de tar bort min ena helg på schemat, har inte alls lust längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar