fredag 23 maj 2014

Typiskt

Idag kändes det bra på jobb. Sommar även om det är för varmt för min del o att gå från 15grader till 30 var väl sådär....
Pms deluxe o så trött på familjen hemma. Trött på hushållssysslor...
Men idag då är mellandottern hos babyns pappa och minstingen skulle åka till korttids...
Jag hade planer på vad jag skulle göra efter jobb innan jag åkte hem som en vuxen fri individ. O imorgon skulle jag ha flera lediga timmar...
Tills de ringer från fritids o säger att minstingen e sjuk... Fan fan fan...
O jag blir så jävla ego. Är det inte bara värmen för den tar hårt på henne men nä... O alla planer skiter sig... Får böna o be sonen hämta henne. Sonen som är hos kompis o ska bada i poolen där... Som inte alls vill passa en sjuk syster. Mutar, fjäskar o han är ju snäll men besviken såklart.
Jag blir så trött o frustrerad.. pms jaget låter tårarna trilla.
Ibland tänker jag de förbjudna tankarna varför är hon inte som alla andra. Tolv år o måste hitta barnvakt. Hatar behöva be om hjälp, hatar besvära andra, hatar sitta låst på jobb... Trött på allt o alla, in i märgen... Hade behövt....

Men det går även. Van att ändra planer. Skylla mig själv som ens gjorde några...
Avboka färdtjänst o ingen som svarar på korttids...
Blir raska ben hem efter jobb... Slänga henne i säng tidigt så nån timme i lugn o ro kanske :-)
O har hon bara värmeslag blir jag sur hehe.

Laddar om....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar