lördag 10 maj 2014

Flitens låga

Jag orkade inte egentligen, inte alls... Men jag gjorde det som tur var.

Igår åkte minstingen till korttids. Känns fortfarande sådär, skönt men dåligt samvete blandat med lite oro. Men man vänjer sig.
Avundsjuk på hennes kärlek. De går ju inte på samma skola och träffar nästan aldrig varandra men spelar ingen roll. Igår när taxin kom satt redan andra ungdomar i som skulle till sitt korttids, varav minstingrma kärlek var den ena. Och minerna på dem var oslagbara. De blev så till sig båda två. Så enkelt. Stark. Tid, ålder, inget spelar roll för de två. Sötnötarna.

Sen kom sonen o mellandottern hade en kompis som sov över så hur lugn kväll blev det? Men trevligt. Sonen bjöd alla på pizza <3 synd om honom så mkt klabb med sin bil :-( tyvärr är det inte mkt jag kan hjälpa på det området...

Inatt sov dottern, babyn o hennes kompis i minstingens rum. Skönare för dem o jag skulle slippa bli väckt. Själv vaknar jag mitt i natten som vanligt o kan inte somna om, sen ringer jobb o väcker mig i ottan. Blev så jädrans sur, vägra svara. Dessutom när jag vet anledningen som beror på en arbetskamrat...
Mellandottern somna tidigt igår o babyn vakna knappt inatt o de vakna en timme efter mig. Hur typiskt??

Så var inte med största motivation jag gick upp med idag. Men efter kaffe o frukost så kändes det bättre. Så satte igång med vårstädning av badrummet. Tänk så lång tid ett så litet utrymme kan ta. Men nu är det nästan bra. Skummet jag prova till kaklet maskera typ bara det svarta i fogarna som kom fram när det torkat. Så får ta dem igen men annars så :-) skönt att ha det gjort, ännu ett rum avbockat på vårstädningslistan.
Sen fick jag bytat i sängarna, veckostädat resten av hemmet, hunnit med en promenad med baby medans dottern tog en dusch o en halvtimme på soffan. Inte mkt vila idag men kan man inte göra alltid.
Lite eurovision ikväll, missa deltävlingen i tors men jag börjar tröttna det är inte som förr om man säger så. För mkt o för utdraget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar