onsdag 28 maj 2014

Många dagar

Dagarna går och inte ro eller tid eller ork att skriva...
Det har varit en blandad kompott av dagar.
I sön hade jag en mysig morsdag med mina yngsta. En lugn fm följdes av att vi fick skjuts till en loppis i grannbyn. Varmt och mycket folk. Tyvärr fick vi inte med oss kärran annars hade nog en o annan kruka till slunkit med. Nu blev det en, ett glasfat och tre böcker. Köpte en vas med eller rättare sagt skulle gjort det men då hala sonen upp sin plånbok o sa jag tar det :-) så fick den i present, gulligt av honom :-) nu får jag vara lite kreativ för krukan o vasen får målas om för att passa in.
Sen blev det buss tillbaka och ett glass stopp innan vi gick och röstade. Hade folkomröstning här med så två val.
Jag röstade på miljöpartiet som jag nog aldrig gjort innan och tydligen gjorde fler än jag det :-) jag ska inte säga att jag fördjupat mig men ändå kollat av vad de står i olika punkter och jag ser migöjön som viktig i det stora även om jag själv borde/kunde bli bättre. Sopsorterar o pantar iaf... 
O så Sd. Sorgligt och hemskt. Tillräckligt illa i Sverige o ser man ut i Europa :-( fast jag tror det finns hopp även om man ibland blir trött. Hade diskussion på nätet igår med familjemedlemmar o man blir så trött. Hallå vakna! Se framåt! Vad betyder de olika valen för våra barn när de växer upp?
Lite dåligt att bara ett av mina barn rösta men å andra sidan fick hon sin sambo att ändra sina tankar när han skulle rösta. Får sätta fart på barnen till nästa val. Jag brukar rösta men kan inte säga att mitt engagemang är jättedjupt men vet vad jag tycker o inte tycker.
Fast mot Sd känner jag mig engagerad. Det finns problem med tex invandring som är ett vanligt argument om man röstar på dem. Ja jag tycker inte heller invandringspolitiken funkar o finns olika vägar o fokus men vad som inte finna är att rösta på parti med usel människosyn, hur kan man vilja låta såna styra o jag misstänker starkt att det vi ser bara är yta, det finna mer under som vi inte vill ha fram.

Måndag var en mindre rolig jobbdag o mellandottern bråka en massa så inte mkt att säga om det... Gårdagen var bättre o nu tre lediga dagar :-)
Nästa vecka ska jag ner o träffa mina två systrar. Fira nationaldag, Sverige, Skåne, mångfald, jämställdhet. Ska bli trevligt o så hoppas vi på fint väder.

Nu borde jag bara göra nytta nån gång... Köket... Todolistan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar