måndag 5 maj 2014

sömnbrist

jag är fortfarande kvar på skutan vilket inte alls förvånar någon. Inte mig i alla fall. I förrgår fick jag veta lite som kan förklara sista veckorna, eller ja... Gjorde inte mig glad så snyfta mig lite till sömns. Vaknade senare på natten av att jag grät för mycket, fick jag gråta lite för att jag grät och då visste jag inte ens varför förrän jag vaknade lite ordentligt.
jag är lite som björn skifs låt "det blir alltid värre framåt natten, ligger ensam..."
Eller kanske lena ph " et gör ont en stund på natten men inget på dan" vaknade upp till en ny majdag och bara bestämde mig att maj ska inte förstöras. jag ska njuta av varenda dag så det så. Bussfärd mellan solgula skånska rapsfält. Och kändes faktiskt helt ok. Orkar inte dra allt en vända till, det får vara som det är, been there, done that.
hann bara sova en timme nästa natt innan jag vaknade på mer eller mindre samma sätt...
Trött och snorig, skyller på det.
Frustrerad för att jag inte kan få någon helhets bild, för att jag tvivlar.

mellandottern o babyn sov borta en natt vilket inte gjorde så mycket då han hållt mig vaken hela natten men mys att han kom hem igen. Jag var inte så förtjust i att de skulle bo här och visst är inte alltid det ultimata nu heller men hur skulle det vara att inte få bo med sitt lilla mysiga barnbarn. han e så söööt mitt lilla hjärta. Ibland har han vakna goa stunder även hos mormor och det är så kul nu när han börjar le o ge gensvar. så gullig. Tror inte att han får flytta så det så :p

nu börjar ajg se framemot och längta efter sommar o lite lediga dagar. inte för att jag jobbat ihjäl mig på sista tiden men inte samma sak. Idag meddela stora dottern att hon kommer två veckor i slutet på juni/ början av juli. Ser jag framemot =) saknar verkligen henne nu, kul att hon stannat lite längre så behöver man inte känna sig så stressad, kanske t.o.m hinner tröttna på varandra hehe.
Lite avis på henne nu som pluggar på högskola men gör att jag känner mig mer tvungen att göra det så det är ju bra... men jag e så nervös för om jag verkligen skulle göra det känns overkligt att jag skulle klara det men vi får väl se.
ser framemot att träffa barn och syskon, utflykter, mys...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar