onsdag 8 maj 2013

väldigt skönt och godis snor

i måndags lyckades jag lämna in mitt skolarbete 2 minuter försent men det får duga hoppas jag =) fast igår när jag tänkte på det kände jag mig verkligen inte nöjd, flera saker jag tänkt skriva som jag glömde osv men men... får stå för det iaf mitt eget fel som inte kan sätta igång mig själv bättre.
igår var det sista dagen på jobb på ett tag, förhoppningsvis, kändes jädrigt märkligt men ack så skönt när jag gick hem igår. behöver så en paus därifrån nu har jag ju varit på samma ställe i två år, jobbat mina schemarader plus varit vikarie och i princip inte varit mkt ledig, iaf inte ledig på riktigt då jag ofta blivit inringd men visst nångång då o då har man ju har flera dagar ledig men ingen längre sammanhållen. jobbat sammanlagt tre år nu utan nån riktig ledighet så tanken på att jag inte ska jobba på en månad känns jädrigt märkligt fasat känner mig dum för att jag är glad när det är en sådan anledning men men...
Nu först blir det iaf lite riktig semester och det ska bli skönt. och sonen är här o tar hand om lght så känns bra för jag vill inte lämna den själv, lite nojjig med det...  men han e snäll sonen men synd om honom är det nu med allt om fd fv... tror aldrig jag hört honom prata så mkt på alla år men är glad att han uppskattar att prata med mig, tydligen gör jag nåt rätt.
idag var det dags för skola... skulle kunna säga en del om vissa klasskamrater men det finns ju såna i alla klasser så inte mkt att orda om... till slut tröttna jag och gav ordentligt mothugg vilket han inte gilla men nån måtta får det vara... ser framemot nästa arbete bortsett från att jag är på sjukhus då o inte hinner låna de böcker jag vill som referenslitteratur :(
sen var sonen här efter lunch... o han stanna o stanna... o jag som trodde jag skulle hinna handla innan jag skulle hämta minstingen men det fick jag skita i...
så tar med minstingen till affären, velade innan om jag skulle ta med panten eller inte...o det gjorde jag... o såklart var maskinerna sönde... tror tog över en halvtimme innan människan fick igång dem halvt om halvt så vi till slut fick pantat, var man sur eller...
så fick strunta i att städa innan vi åker men men... fått packat det minsta men nu känns det för bra så vad har jag då glömt? suck...
imorgon får vi packa det sista... o packa all mat.. nu hoppas jag det blir så bra som jag hoppas =)

minstingen var lite.. äcklig eller bisarr eller vad man ska säga...
hon fick en ask pim pim små godisbåtar... och de slukar hon snabbt på vägen hem. När vi nästan är hemma märker jag att hon börjar snora... åhnej inte förkyld igen innan op, panik... väl hemma ser det nästan ut som näsblod... men när jag ska snyta henne ser det geleaktigt ut... o jo det luktar pim pim... ur näsan rinner flytande pim pim... i kanske en kvar kom det med jämna mellanrum lite rosa segt slem ur näsan sen sluta det... o fick ingen bra förklaring för henne om det men hon verka inte förvånad så hon visste nog vad det handla om... ja man undra...
säga vad man vill om henne men hon gör ju inte livet tråkigt iaf haha...
nu sova... knepigt nog är jag så uppvarvad och pigg om dagarna... lite svackor då o då men inget stupande isäng och sovande igenom dagarna som jag tyckte det var för ett tag sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar