torsdag 23 maj 2013

inlåst

så då har vi varit hemma ett par dagar och börjar vänja oss vid det. men det är onekligen segt. hon är ju rätt bunden till en soffa och en hel del hjälp om man säger så. Men går ändå ganska bra tycker jag.
hon har börjat äta lite så det är ju skönt. värst är nog sprutan man ska ge henne i benet den gillar hon inte och det var längesen jag gav någon en spruta så är sådär hehe. Gick o hämta ut medicinerna i går och då hade de inte sprutor hemma men jag hade fått två med mig hem från sjukhuset så sa att det var tur att det kommer redan idag för har bara en kvar. surt säger hon då att det är ju bra om man är lite förutseende... mm jo just det sa jag kom hem från sjukhuset efter en operation igår så liiiiite svårt då... helt hopplös var hon överhuvudtaget...  får hoppas de kommer in idag.
uttråkade är vi redan o inte har jag kommit igång med skolarbetet än heller *suck* men ska försöka börja idag. svårt när man blir distraherad hela tiden. Såg iaf nu att jag fått A på förra uppgiften denna kursen så lite sporrad =)

massa tider nästa vecka vet inte hur man ska hinna med eller lyckas få med minstingen, en bil hade varit bra känner jag spontant.
om vi har tur kunde nog dssk komma hem på måndag och ta klämmorna (stygnen) och kaktern. sen ska jag träffa lss om kortids för henne, åka till stan och prova ut skor men ja... behövs verkligen men tveksam... o tid till sjukgymnast men ja.. vi har ju program vi kör hemma två till tre gånger per dag men hon ska väl mer kolla upp så vi gör det rätt... ska till skolan också... måste se hur jag ska göra med jobb också.
syster kanske kommer till helgen och det hade varit trevligt =)

måste fixa med hemförsäkringen också gick äntligen med i facket nu när man blev tillsvidare anställd så då ingår ju hemförsäkring så måste säga upp min andra.
tråkigast nu är att jag måste skicka in uppgifterna till kronofogden så nu är det slut på sötebrödsdagarna innan kunde jag ju jobba extra o få lite mer över men går ju inte nu när man har fast lön så blir fattigt men får ju se det som att skulden minskar liite fortare än så länge tycker jag inte det märks nåt större att man betalar av ett par tusen varje månad.

tråkigt nr 2 är bråk med mellandottern. såå trött på henne vi beöver så en paus på riktigt och att hon flyttar på riktigt så vi kan få en annan relation istället.
knappt lust att gå på studenten bara men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar