torsdag 30 maj 2013

inte konstigt man får medelålderskris

Är det PMS som ärmedelålderskrisen?? fasiken inga problem med det innan 30 men ju närmare 40 desto värre blir det :S
denna gångens ilskna dagar slutade med ett par deppdagar utan nån som helst energi. Ja det är klart en del men ändå... orkar inte med mig själv ibland känner jag...

låtit mig deppa idag iaf så får det vara nya tag imorgon... imorgon kommer ju iaf syster så då får man fokusera på något annat.
sovit jädrigt dåligt på sistone också... mest massa drömmar om minstingens sjukgymnastik och mediciner, stressar i drömmarna för att hinna för att inte missa, rörigt bara... känner mig inte alls utsövd, de sista två timmarna har jag dessutom inte alls sovit tillräckligt...

älsklingen var här i tisdagas... o först var det inte alls bra men sen blev det lite som in the good old days. pratade en massa halva natten... mycket religion prat blev det... vi hade trevligt förutom ett par grodor han kasta ur sig som jag bara tycker är så onödigt men sen skulle jag upp till skolan igen efter några timmars sömn så lite segt...
igår kunde ajg inte somna alls...
bråk eller vad man ska kalla det igår med älsklingen... jag blir så less... är väl säkert mitt fel får skylla mig själv kanske att det blev så men hur fan tänker han ?? idag åkte han till tyskland o känns som allt bara är outrett...vill inte o orkar inte bry mig men gör ju det såklart ändå...
jämnt ha förstelse men ibland har jag mer än nog med mitt o han tänker inte så långt han är fast i sig själv... o lika lite som jag kan hjälpa min egen dotter så kan jag inte hjälpa honom med alla hans problem...
ja mellandottern är ju också en sak som gnager...
oro för minstingen... gillar inte att bara vänta o se utan hållpunkter... känner inte att skolan riktigt förstod mig när vi var där snabbt o hälsa på... orkar inte hävda mig elelr vad man ska säga...
Bästa denna veckan var ju när minstingen o hennes kärlek fick syn på varandra. där kan man snacka om kärlek så det sprakar... så söta, amn blir avis på den enkelheten i deras kärlek <3 så oskyldigt o så rent, så massa fjärilar o lycka av att bara få syn på varandra.
oroar mig för pengar... inte fått något läkarintyg än, ringde o skulle efterlysa nåt men det var ju inte hon o hon skulle lämna det vidare etc etc. och jag har ju inte fått prata med en läkare om vabben ens eftersom jag glömde bort det där i korridoren så vet ju inte ens hur länge de sjukskriver...
sura på jobbet idag när jag ringde o anmälde att jag blir hemma iaf två veckor till... "gnäll" om läkarintyg bara. inte så att de behöver ha medlidande men nån fråga om hur det går eller?? får trösta mig med kommentarerna på fb ist :) saknar min gamla gruppledare om man säger som så...
fick avboka sjukgymnast och ortopedtekninska idag.. får inte in henne till stan utan bil :( ny tid till ortopedtekniska så klart när jag jobbar, vågar inte be om ledigt emn sista dagen han kunde innan semestern o hon behöver sååå nya skor... får se om vi kan få in henne till ögonläkaren på tis... men hur ska jag ha råd med nya glasögon??
måste få hennes hörapparat fixat också o ringa om det...
måste ringa färdtjänsthandläggaren på kommunen med...
återbesöks tiden var såklart också när jag jobbar...

ibland känner ajg at jag inte orkar, kan det inte bara flyta på utan att jag gör nåt...
måste prata med fritids med...

en vecka tills nästa arbete ska lämnas in, verkar inte såå svårt så ska väl gå om jag börjar på sön.
fick A på arbetet jag stressa in förra veckan med... men orka inte ens bli glad för det i all pms, istället undrar jag om hon ens läser mina arbeten, hehe ja för så går det säkert till... visa rejält med framfötter på lektionen med och fick beröm för det...

student nästa vecka o  på sätt o vis var det skönt att inte ha studenten hä rmen festen är nu lååångt bort o hur ska jag komma dit o barnen o minstingen..? o ska ajg stå där själv på utspringet... kul... kolla med syster om hon tagit sig ledigt den dagen så kanske hon kan komma till utspringet också...

måste fixa med kronofogden och försäkringen imorgon med...
trodde ajg skulle kunna börja plugga mer nu innan sommaren men det komer vara omöjligt...
reda ut allt innan semestern... vila på semestern o sen nya tag...

surar fortfarande för balkongen med hehe...

så nu har jag deppat hela dagen, nog mkt trötthet somna i em o kom knappt uppp en halvtimme senare....
o nu har jag gnällt av mig så efter en god natts sömn ska ajg vakna pigg imorgon =) ta tag i todolistan för morgondagen o försöka hinna städa lite innan syster kommer o sen bara ha trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar