lördag 4 maj 2013

massa skit...

så då har jag börjat komma igång en aning med mitt arbete...
nu känner jag att jag hade velat gå på bibblan och låna lite böcker för jisses vad mkt skit man hamnar i när man försöker googla fram saker... ja jag kan väl erkänna att jag inte är världens bästa googlare heller kanske... (syster skratta nog lite åt min datorvana när hon var här sist hehe men så jobbar hon med dator så... ) anyway
arbetet handlar om rasism, heder, skam, etnocentrism, svenskhet, genus, kön o lite runt detta...
det är inte klokt vilka åsikter vissa människor har, är ju så man blir mörkrädd... är ju inte så att jag inte hört/sett det innan men nu när man söker på det, vilket jag inte brukar, så blir det så mkt mer intensifierat...
mest skrämmande är väl att såna åsikter verkar bli vanligare o vanligare... vad göra??
och nu menar jag inte bara svenska rasistiska åsikter... jag menar svenskar och många andra grupper... och inte bara rasism.

men intressant är det... som sagt skulle velat läsa mer, gjort bättre ifrån mig men någon tid att traska till bibblan finns inte... har dessutom skuld på kortet så blir inga lån hehe...
jaja får försöka tänka till lite själv utifrån det lilla gasnka magra faktaunderlaget jag har...

beställde färg till skrivaren i tors så den hämta jag ut igår o fick satt in idag så man kan skriva ut lite... tycker det är jobbigt att läsa fakta texter som är längre på datorn. blogg inlägg är där gränsen går...
fick svar från fk idag med angående mina pengar o tydligen vänta de svar från min arbetsgivare om min inkomst så vem vet hur lång tid detta kommer att ta :s nervöst...
o nu kom jag på att jag faktiskt satte på en maskin tvätt innan som jag glömt hänga... o nu börjar det bli dags för sängen...
dagen idag bra i övrigt... lite ledsen för saker med älsklingen... inbillade eller ej men ja... o vem orkar bry sig längre?? knappt jag... lite besviken... osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar