torsdag 2 maj 2013

allting förutom det jag ska/borde

Går ju bra detta eller inte. Är jag världsbäst på att skjuta upp saker eller vad? :)

sonen tog minstingen till skolan igår. de är så söta. är sonen själv som vill göra det och det tog tid innan jag gav med mig första gången. Håller desperat kvar i mammarollen för vem är jag annars om jag inte är mamma, jag har varit mamma sen jag varit 16, ofta väldigt intensivt och inte mkt mer än så. och vem är jag när de klarar sig själva?? men å andra sidan ser jag framemot mitt "nya" liv och det är ju inte så att minstingen inte kommer behöva mig de närmsta tio åren iaf...

i alla fall så hade jag i dag nästan 7 timmar av ensamhet. händer ju inte allt för ofta om man säger så. och visst hade kunnat fortsätta med vårstädning eller nåt sånt men dagen skulle faktiskt ägnas åt:
Plugga
ringa 4 samtal
duscha
posta ett brev
(helst få iväg nån beställning på studentskylt)

inte så betungande kan man tycka eller??
än så länge har jag gjort vad? letat upp det sista telefonnumret... tittat på telefonen... snart inte mkt batteri kvar hade ju varit dumt om det bryts (mm säkert såå lite batteri) (dessutom varför är sladdarna till laddaren så jädrans korta nuförtiden, förr kunde man prata medans man ladda nu får man ju sitta i en jädrigt obehaglig vinkel så man har huvudet mer eller mindre ända uppe i väggkontakten, eller bara jag som har otur??)
åt frukost i lugn o ro o läste tidningen, vilket jag så klart fick... sen vart jag trött... älsklingen höll mig vaken halva natten när vi försökte föra en konversation medans han var på sjukhuset där det inte fanns mottagning.. ja sällan han är där... så då tillät jag mig att ligga i sängen och läsa en halvtimme... sen logga jag in för att se vad som fanns kvar på kontot... ägna massor av tankeverksamhet åt hur jag ska puzzla med de få kronorna, tills jag till slut blev vungen att gå upp och inventera frysen...

sen satte ajg faktiskt igång datorn, plocka fram skolböcker, kalender, övriga papper som jag behövde och slog mig ner med en kopp kaffe, leta upp telenumret och sen kolla jag lite bloggar...
nääädå inte alls svårt att komma till skott... min kompis igår sa att jag behövde lite coaching o fler deadlines för att komma till skott, vet inte alls vad hon prata om haha. fast gällde mer "stora" saker.

logga in på mina sidor på fk igår för att se om det hände något, över en månad nu sen jag an,älde utb av vab sist och ändra mina inkomster men inget har hänt där än :s inte nervös än men de får ju gärna vara klar till slutet av denna månaden om man säger så när jag ska vabba halva månaden för annars blir det vääldigt fattigt...  maila dem o fråga hur lång tid det tar...

prestationsångest inför skolarbetet nu la jag ju ribban lite högt. nu är det etik och livsåskådning då det är mkt egna åsikter, argumentering. sämre på det, bara enkel fakta är ju lättare även om vi var tvugna att tänka till ur vårdsynpunkt när det gällde medicininlämningarna med...
nä om man skulle försöka pricka av nåt på listan iaf innan det är lunchrast =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar