söndag 26 maj 2013

bara flyger fram och inget blir gjort

fattar inte hur tiden kan gå så fort när det känns så segt. Inget vettigt blir gjort i heller fast man tycker man håller igång hela tiden. Tar lite mer tid än man kan tro att ta hand om ett "sjukt" barn om man säger så. speciellt en som börja bli uttråkad o vill ha uppmärksamhet hehe...
annars känns det som att det är träning, medicin, matlagning, hjälp upp o ner, hämta saker, tömma kateterpåse, hjälp på toalett osv osv... nog för att hon alltid behöver mer hjälp men nu är det lite plus plus om man säger så..
men skönt att det går framåt iaf =) Vi har tre dagar nu promenerat lite ute... inga längre sträckor så klart tio min kanske men iaf. börjat nedtrappningen av morfinet... dragit ner på hjälp vid förflyttning i säng soffa.

Min pappa var här o hälsa på. glad att han verkar så brydd denna gången =) fick lite rabarber av honom så idag gjorde dottern en paj till mig.

vi har dock packat mellandotterns saker och på så sätt frigjort en massa plats och fått omorganiserat en del. kändes så mkt bättre både för mig o äldste dottern..
annars har inte mkt hänt... sonen har varit är ett par rundor...

jag och älsklingen är aningens oense för tillfället... less bara...

shoppingsugen till tusen... äntligen kommit på hur balkongen ska vara men kommer ju kosta några tusen att få till det o pengar är inget som finns i överflöd just nu tyvärr :(
idag kom jag på att jag glömt hämta ett paket på posten o tur var det för det låg bara kvar till imorgon... var lite som var restnoterat, lite rea till dottern o ett par dukar. så lite kul att få öppna ett paket iaf :p

veckan som kommer finns iaf en del inplanerat o så måste jag börja med lite skolarbete till dottern men finns ju inte att jag kan börja jobba på lör iaf så får ringa o säga jag blir hemma en vecka till iaf. men man börjar längta hemifrån om man säger så nu hehe. aldrig nöjd :p

nähä då var det dags för kvällsmediciner o den tråkiga sprutan som hon inte gillar men funkar helt ok iaf. skönaste på dagen när hon ska lägga sig hehe. en fördel är iaf att hon inte har vaknat i ottan denna veckan som är deet vanliga annars =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar