tisdag 21 februari 2012

tiden bara rusar iväg känner jag... önskar att jag var bättre påa tt utnyttja den istället för att bara sitta halvförlamad halva tiden o inte göra nåt alls...

hade trevligt familjekalas i söndags iaf... visserligen bara de manliga representanterna från familjen som kom men var lagom o trvlig. pappa, bror och son kom. Sonens fv var också med =) kändes lite märkligt först men det som är i det förflutna är i det förflutna o nu är det ju henne sonen har valt så var glad att hon valde komma hit och det kändes faktiskt inte spec konstigt... fast kanske hon tycker för jag e ju iaf en blyg tystlåten person med människor jag inte känner så bra :S ska jag inte komma över det nån gång?? men tror det funka iaf =)  födelsegrisarna hade nog trevligt iaf och det är ju viktigast....

sen var det jobb igår för hela slanten och idag har itne mkt mer hänt än att man tagit minstingens... hmm morgonbestyr... satt på en maskin tvätt o bakat scones till frukost...
borde verkligen göra nåt mer... hemmet har inte återhämtat sig från helgen om man säger så...  men nu är det ju typ bara en halvtimme kvar sen är det dags att ge sig iväg o jobba två timmar, efter det kommer mellandottern o minstingen in till stan o möter mig sen ska jag följa med dem till väla... alltid kul att se andra shoppa :p eller inte...
imorgon lär vi inte hinna städa mkt heller då jag tänkte åka hemifrån tidigt o på tors kommer man väl hem sent o orkar inte städa... får väl bli en fre städning innan man ska ner till malmö o lämna minstingen...

det "värsta" med minstingen är att man inte kan lämna henne själv... att hon inte klarar sig själv som andra barn i hennes ålder... hatar att behöva fixa o trixa hela tiden... hatar vara beroende av andra... nr två på listan är hennes nattblöja haha, resten ser ajg väl mer som hennes personlighet och inte som nåt handikapp eller hur man ska uttrycka det...

deras pappa fråga igår om jag kunde ta dem över påsk... men jag jobbar ju o vem vill passa henne en påskhelg? dottern sak säkert till småland, käns inte rätt att fråga stödis när det är storhelg... ta ledigt gör att jag förlorar pengar jag inte har råd att förlora... fråga om inte pappan kunde ta med barnen då?? barnen vill ju inget hellre än att åka till släkten i norrland men det orka inte pappan för då blev det ju inte semester för honom... *suck* säger jag bara...
ordnar ajg inte detta känns det som om han kommer sätta sig på tvären iaf när jag ska vara barnledig i sommar...
men å andra sidan jag bökar hellre med sånt än är utan mina barn så står nog ut :)

måste nog klä mig nu.... helst av allt vill jag bara krypa ner i sängen... sover så jädra dåligt alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar