torsdag 9 februari 2012

roligt

i den här lilla delen av skåne har vi en idrottsgala kallad hd-galan. var tvungen att sitta och titta på en del av den på datorn. minstingens gympaledare var nominerad som årets eldsjäl och vann =) det var hon verkligen värd hon är så engagerad i gympan och alla dessa barn med funktionshinder. verkligen roligt!!
hon har ju verkligen startat upp detta med gympa för alla! här i skåne har väl lite fler grupper startat upp och nu har det gjorts en broschyr om detta som ska skickas ut till alla gympaförbund i sverige och minstingen blir "kändis" som är på första sidan hehe...
Det är bra att det finns så engagerade personer, även om det ibland känns som om hon tar på sig lite väl mkt. hon har ju väldigt mkt aktiviteter med sin dotter som också är funktionshindrad och sen har hon gympan, jobb, vänner osv...
o själv orkar jag knappt engagera mig i nåt och hinner inget :p

nu har ajg iaf börjat få lite planering på kalas för iaf minstingen. en dag ska hon få bjuda sina två bästa kompisar (bla. gympaledarens dotter) och sen kan vi se om vi får hit lite släktingar. var längesen det anordnades nåt kalas här...  pratat lite med bror iaf o ev kommer han.

sen fick jag ett väldigt spontant förslag idag...  o min vana trogen ser jag mer problem än möjligheter men nä nu får jag skärpa mig så får jag ordnat barnvakt så bär det av =) Vilket år det blir isf...

men som jag bara önskar op var över så jag  slapp tänka på det... hatar att inte kunna planera...
imorgon ska jag rycka upp mig... enough is enough...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar