fredag 3 februari 2012

smärta

idag är jag trött... dålig natt... älsklingen försöker väcka mig hela tiden, jag blir galen... ta ett nej lixom...
som en fortsättning på den härliga natten var det dags för en härlig tur till tandläkaren... skulle egentligen laga ett litet hål men jag har fått så ont i tanden som är lagad efter konstens alla regler ett antal gånger o det dyraste jag äger haha. så då skulle hon kolla den istället. en parentes är att jag återigen blev tvungen att byta tandläkare o denna gillar jag inte :S inte alls som de två andra jag har haft här som varit mjuka o vänliga... byta tandläkare??
iaf tog hon en röntgen o sa att det inte syntes nåt men hon skulle borra o kolla lite iaf o jo en rejäl spricka o som hon rota i den, hade jag inte ont när jag kom så hade jag iaf skitont när jag skulle gå =( nu fanns det inget att be för tanden måste bort...  kunde man ju lika bra gjort det från början *suck*  o sen visa det sig att tanden som är provisoriskt lagad o skulle vara så till början på våren för att lugna ev nerver så den inte skulle behöva rotfyllas men nä nu hade den lagningen trillat o det bildats karies tack vare det så ska laga den också då... o sen måste jag ju dit o laga hålet jag egentligen skulle laga idag...
fu fasiken vad jag har dåliga tänder :( *less* vill ju inte vara tandlös innan 50 precis men i denna takten så...

i övrigt håller vi på o fredags städar här... mellispaus bara... snart klara sen slänga in lite kyckling i ugnen till midda... så gott med perkulator kaffe igen =D

igår var också en heldag, åkte in till stan för att fixa idkort. hon som sitter där bara titta på mig... eehhh va inte du här igår?? jo men då jobba jag nu behöver jag idkort... hon var iaf jättetrevlig... hoppas man att man hinner få det innan mitt går ut...
sen på em var jag o minstingen hemma hos en kompis sen var vi på gympan i ett par timmar, åkte hem med ett barns pappa, han e verkligen trevlig. sonen gillar honom jättemkt när vi är på gympalägret tex. en sån extrapappa skulle man ha till sina barn men men...
drömde igår att jag hitta den perfekta mannen :p
nu hoppas jag att minstingen sover länge imorgon också vilket innebär klockan sju ist för innan sex =) älsklingen var lite kinkig idag så tror inte att han dyker upp heller...

hatar tandvärk :S bara 1½vecka kvar tills tandhelvetet ska bort! blir att ladda med värktabletter...som om det hjälper...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar