torsdag 16 februari 2012

depression light

börjar fasiken fundera på om detta inte är depp light...
mest av allt e jag nog trött på att bry mig när ingen annan bryr sig... känner mig som en unge... ingen annan bryr sig varför ska jag då göra det??
höll modet uppe större delen av em... men det tog energi... vill bara ligga i sängen, skita i allt...
sur på mig själv... jag kan ju vara glad.. jag var ju det innan i dag om så än ett litet tag...

trött på att alltid själv själv själv... näe det e väl en sanning med modifikation men just nu känns det så...
har jädrigt mkt att göra inför helgen o vad gör jag.. ingenting, som en o annan handlingsförlamad... blä för mig...

diskutera mitt förhållande med min kompis idag, hör själv hur dumt det låter...

jämför mig med andra fast man inte ska... vill ha det andra har.. men vad har dem egentligen?? o varför skaffar jag inte det själv??

inte läge att krascha nu iaf... inte nu heller... inga väggar som jag kan köra huvudet i och stanna framför... vill ju inte så heller men hade varit så skönt att bara sega ner... inte orka göra nåt... nä klart det inte hade varit det på riktigt...

fick läkarpapper hem angående dotterns hörselnedsättning... tror jag ibland lever i förnekelse... man gör det man ska, fixar det praktiska men tänker jag efter?? får man papper svart på vitt... då är det jobbigare... Nu gällde det mest papper till skolan, att den ska ordna det så bra som möjligt för tilda, ändra om det behövs... mkt att tänka på... lokaler, grupp, ljussättning, utbildning av personalen.... så kan jag ju leva i min förnekelse att hennes hörselfel typ inte påverkar henne...
o så operationen (vet jag tjatar), väntan på tandställning...
måste skriva ny ansökan om vårdbidrag... borde informera hennes pappa bättre, hennes stödis (min syster)

nu borde jag resa mig... diska.. natta minstingen... fixa dekorationen till tårtan... skriva handlelista... imorgon handla i två olika mataffärer... hämta paket på två olika ställen... storstäda hela lght o det kommer ta tid.... förbereda maten till lördagens kalas med minstingens kompisar... sen på sön familjekalas... näe inte så svårt egentligen men jag hittar inte minsta lilla gnutta ork... nånstans... lägga mig nio kanske o inbilla mig att jag kommer vara så pigg imorgon??

sova sova sova långt under täcket...

ljusglimt är dock att jag fick veta att en assistent som också går/gick på timmar som mig och dessutom precis utbildat sig till undersköterska tydligen inte hade fått mer jobb... alltså är jag lite värd hehe... hoppas jag... assistenten jag jobba med idag skulle fråga chefen när de hade sitt personalmöte om jag kunde få dagarna på det stället en annan assistent vill slippa... hoppas kan man ju förutom att det var två lördagar de helgerna jag e ledig... lite svårt med barnpassning kan man säga... jaja får se... chefen e ju liite svårflörtad...
kul iaf att brukarna gilllar mig och de flesta assistenter trivs med mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar