tisdag 14 februari 2012

motigt...

tjatigt eller vad... men segt idag med...  trött som bara den också, sover sådär halvbra...
fortfarande ont efter tandläkarbesöket men bra mkt bättre iaf alltid nåt...

idag blir mellandottern 18! mitt lilla hjärtebarn... myndig... men ja kommer nog behöva några års omvårdnad till känner jag på mig... jag är helt slut redan o hon har varit hemma en halv dag... hon är speciell om man säger så men älskar henne iaf =)
men samtidigt känns det skönt för även om ajg vet att hon kommer behöva mig ett bra tag till mer än många andra i den åldern men ändå så är det så skönt att slippa lite ansvar på sätt o vis... nu ä det hennes ansvar om hon går i skolan... inga lärare som kan ta det med mig, bara en sån liten sak är väldigt skönt.... nu menar jag inte at jag ska släppa henne o sluta bry mig men på nåt vis så har en press släppt i och med att hon blivit 18... ja lite svårt att förklara...

imorse åkte stora dottern till pv... lite tråkigt men samtidigt bra så får man bättre tid med mellandottern och så slipper hon känna sig utanför som hon så lätt gör även om det egentligen inte är befogat men man kan ju inte bestämma hur en annan människa ska uppleva det o känner hon det så så är det ju så för henne tyvärr...

måste verkligen ta itu med röran här hemma... måste sätta mig o planera inför helgens kalas... osv...
blev iaf några som ska på söndag så det e ju trevligt =) väntar på några svar till så får se om det blir fler, hoppas kan man ju... längesen de flesta var samlade känns det som... men å andra sidan hinner man prata mer när det är färre...

önskar bara jag kände mig gladare, energiskare... men orken e totalslut... inte känt att rosenrot gjort nån nytta denna gången heller... livskris?? vårdepp??
vill ju vara glad och se framemot det som ska hända i år... dotterns student, resor, homemakeover light osv...
men bara så jädrans trött...  o less...

önskar dotterns operation var över... önskar att  det kunde bli lite varmare vill sitta ute lite... känner mig bara instängd i lägenheten... visst var det fint nu när vi äntligen också fick lite snö som vanligt i feb men var inte alls det jag längta efter...

nu ska jag försöka rycka upp mig o försöka se framemot helgen... sen är det sportlov nästa vecka o då har vi iaf fyra lediga dagar att se framemot utan alarm o måsten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar