torsdag 9 februari 2012

bara blä...

riktigt ner dag idag...
allt känns bara blä... och när man som mamma är nere så drar man med sig resten av familjen inom några minuter...  tänk att man inte ens kan få ha en dålig dag ifred haha.
tycker bara att hemmet känns rörigt o stökigt får ingen ordning på det och orkar inte göra nåt åt det heller... känns som mkt "tjat" på alla för att det ska hända nåt... och att mellandottern skulle börja flippa ut sista två veckorna innan hon blev 18 var inte ett dugg roligt det heller... känner bara för att gömma mig för hennes lärare tills hon blir 18. även om jag såklart kommer att ta hand om henne efter den dagen =) så kommer det ändå kännas som en sån lättnad när man inte är "ansvarig" eller vad man ska säga på det viset längre... tex är det hon själv som ska ta ansvar för sin skolgång...
sen känns det som om det är så mkt med minstingen just nu... undrar om jag inte ibland förtränger hennes "problem" lite emellanåt och sen kommer sanningen ikapp en...  satt precis och beställde lite specanpassade presenter till henne... desto äldre hon blir desto större blir skillanden på jämnåriga och henne.

måste ta tag i mitt liv, måste göra saker hemma som jag tycker är roligt men dålig spiral just nu då jag inte giter... även om jag inte är världens mest sociala person så går det mig på nerverna att vara instängd här hemma utan att träffa folk...

o så pengar som aldrig räcker till vad man vill...
typiskt också att de ringde om extrajobb alla dessa tre dagarna när jag inte kunde.. grr... dessutom ställen jag tycker är roligt att jobba på... lär det väl inte dyka upp nåt resten av månaden bara för att jag har tid då... *suck* ja förutom på mån då jag måste/borde gå till tandläkaren.

nä om man skulle rycka upp sig... borde gå till loppan o se om de ahr skridskor till sonen där, vägrar köpa nya för att han ska åka en gång i skolan...
trött e jag också. älsklingen kom igår o vi somnade riktigt sent... men hade ovanligt trevligt... så mkt tjafs o bråk på sistone och ajg e så trött o besviken på honom för ett antal saker... han e väl besviken för att jag inte är som jag var när vi träffades heller o lite annat...
men trevligt eller inte trött e jag idag... som en bebis som inte får sin sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar