onsdag 8 februari 2012

hemma igen

Känns som om vi ar borta i evigheter fast det bara var två dagar men låånga dagar, fast dottern trivdes så det var ju bra...
på måndagen när vi kom dit för inskrivning fick vi prata med narkosläkaren i ett par minuter sen var det i princip klart...
och fick reda på att undersökningen inte skulle göras förrän kl 13 förljande dag. jag hade automatiskt trott på fm men men... så kändes som om man ahde kunnat åka hem men eftersom vi fick stanna och det kunde vara bra träning för dottern och för att tågen hade klababt på ditvägen so bestämde vi oss för att sova över iaf...
dottern lekte i flera timmar i det lilla lekrummet och vi spelade massor... jag var kanske inte lika road haha...  tänkte vi kunde hälsat på syster men efter vad vi läst på fb så verka de lite småsjuka där hemma så strunta i det... vi gic ut en runda i det iskalla vädret för att hitta lite lunch ist...  hittade nåt arabiskt kebabställe som vi åt kycklingtallrik på... återigen kom ajg på hur olika kebab är i vår stad jämfört med malmö... spec vitlökssåsen... en av de anställda fråga om ajg ville ha te efteråt =) fast då hade vi ju nästan redan klätt oss o skulle gå men såg inga andra som fick te så känner mig speciell haha... lever på så små saker nuförtiden :p
sen hitta jag en icabutik rätt nära sjukhuset kan ju vara bra att veta... jag är väl inte världens bästa på malmö... men börjar lära mig hitta lite bättre... lokalsinne är inte en av mina starka sidor... o nu efter att varit där fjärde gången så inser jag att tågstationentrianglens ena uppgång mer eller mindre i princip ligger precis bredvid sjukhuset... jaja man ska lära sig nåt nytt varje dag... innan har jag ju hoppat av på centralen o tagit stadsbuss när jag ist kan hoppa av på trianglen o gå typ fem minuter... så åkte hem därifrån, mkt bättre när det känns som om det inte är lika mkt folk på den stationen även om vi inte åkte i direktt rusningstrafik...
sen blev det en ganska lång em/kväll på sjukhuset men dottern hade kul. gillade upppassningen :p
gillar inte att sova med andra o var rörigt på rummet men några timmar sov vi tills vi väcktes kvart över sex för en tidig frukost då dottern sen skulle fasta... lång fm då jag vid detta laget tröttnat på spelen o puzzlen...
så var det dags o allt gick bra o dottern var glad tills de hade gett henne sömnmedicinen i narkosrummet... så började hon dra o slita i syreslangar o nålar osv hon låg ju på en smal mr brits så var på väg ner till golvet... de gav henne lite till o skulle sen sätta ny nål på henne o då vaknar hon till o spänner sig o försöker rycka bort allt o komma därifrån... inte alls kul att se på som mamma även om narkosläkaren sa att det kan hända om de inte somnat helt o är lite på bägge sidorna... men sen fick de äntligen in droppet med narkosmedlet så hon till slut kunde somna in ordentligt då var det fullt av blod på golvet också efter försöket med nålar o provrören som skulle fyllas vilket inte gick så bra... tur vi var fyra st som fick hålla henna...
sen smet ajg snabbt till pressbyrån o köpte äcklig o dyr lunch och efter en trekvart var hon klar o så ca en timme på uppvaket... tillbaka på avdelningen och så vänta vi på middagen så hon fick äta sen seg resa hem då vi båda var ganska trötta...
gillar inte lokalerna efter att varit i lund, kändes trångt där o sen gillar jag inte när man inte hittar allt osv... men personalen var väldigt trevliga allihop =)  även om de glömde väga henne o glömde emla henne... men gick ju bra iaf med rapid emla typ...
nu hoppas jag bara att vi snart får tid till op... får väl ringa om ett par veckor o se om de vet nåt... enligt en sköterska så var man typ bara inlagd ca en vecka vid op. ja plus minus som man vet...  men sen är det väl rätt mkt rehab hemma kan jag tänka mig..  ska vara skönt när det är över så man slipper tänka på det...

nu ska jag plocka upp dottern ur badet o sen snabbduscha därefter är det dags för ett besök hos audionomen på helsingborgs lasarett... ibland känns det som om det är ganska mkt...
imorgon hade jag planer på att följa med äldste dottern till sjukhuset i lund men hoppar nog det...

annars längtar jag tills mellandottern fyller 18 på tis, spec efter de senaste två veckorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar