måndag 31 oktober 2011

bröllop

lugn o skön dag, fått städat, tvättat lite, bakat kaka och handlat (lyckades glömma toapapper som vi ganska desperat behöver men men) Tråkigt bara att minstingen blivit så förkyld och med det ganska gnällig... men å andra sidan har vi ju tid att bara vara hemma.

preis fikat och tittat på nåt bröllopsprogram. numera gillar jag inte alls att titta på såna... i mina fantasier skulle jag ju faktiskt gifta mig nån gång men känns mest kört på det planet nu och det känns löjligt nog aningens deprimerande... jag vill ju också gifta mig... men ja ingen man som vill (eller kan), och så är man ju aningens gammal nu så känns inte riktigt som samma sak...
har varit förlovad en gång i tiden iaf och gillade verkligen känslan att gå med ringen också...  fast de ringarna blev senare mat en vecka för mig o barnen hehe...
Ibland undrar jag om jag inte är så avig mot pojkvännen för att det närmar sig för honom... kan känna mig avundsjuk på honom som ska gifta sig (även om han inte vet med vem än...) o börja skaffa familj o allt...
o jag e ju liksom på andra sidan... barn o män är avklarade.... vad ska jag nu göra med resten av livet... eller ja barn lär jag ju ha hemma ett bra tag till o tack vare minstingen barn som kräver ständig tillsyn ett bra tag till men ändå...
att vara mamma har och är det jag är, mitt liv lixom. men å andra sidan kan jag ju se framemot att vara nåt annat än mamma oxå, frågan är ju bara vad... kan man börja sitt yrkesliv som 40åring?? när jag fick barn som tonåring o var trebarnsförälder innan jag var 20 kändes livet så mkt lättare, allt skulle lösa sig efterhand men på vägen kom en massa "hinder" som man kanske inte hade kalkylerat med.

nä nu kankse jag ska återgå till att vara mamma igen och se till att få in maten i ugnen, tänkte göra en ny kycklingrätt idag... fast verkar som om det bara blir jag och minstingen. sonen ska nog sova hos kompisen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar