torsdag 27 oktober 2011

med på jobb

har faktiskt laptopen med på jobb idag, fick ju en veckas gratissurf så får väl använda den nångång...  o nu har jag äntligen en laptopväska så lite enklare att ta med den.
nä jag försakar inte mitt jobb, finns döpunkter på just detta stället...
så tänkte göra lite nytta medans man kan... men som vanligt med vissa saker på todolistan så bara skjuter jag upp fast jag vet att jag inte alls mår ett dugg bättre av det. vet mkt väl att det är bättre att ta tjuren o hornen. får se vad jag ska hitta på för ursäkt idag då... att det var för lite dötid kanske :p

vissa saker måste ajg verkligen bara kasta mig ut i känner jag, läskigt men jag orkar itne stå på denna klipphyllan o vänta längre, måste sväva vidare, eller kraschlanda nånstans o kravla mig upp igen för blir nog ingen lätt svävning misstänker jag... men men... vad är egentligen svårast om man ser på alternativet?? måste försöka iaf på nåt vis...
dottern sa dessutom nåt igår som fick mig att bli ännu mera motiverad =)

hälften vågat och hälften vunnet...

känner lite att jag så smått gör med mig som med hemmet eller iaf periodvis... att man får slänga ut en del gammalt även om vissa saker är svårare än andra av sentimentalt skäl t.ex. men tar man inte ut det gamla så får det ju inte plats med nåt nytt och försöker man iaf så blir det ju inte sådär jättebra 100% satsning... o mindre än så borde man ju inte satsa...

hade jag inte haft så jädrans mycket huvudvärk idag så hade det varit mkt klarare...

pratade med min gruppledare idag, hon ringde igår när jag var i stan och fråga om jag vill ha lite extradagar under december ledigheterna o det ville jag ju eller ville o ville. jag är ju mer eller mindre tvungen i min ställning men samtidigt så hade varit skönt att inte jobba mer under de två ynka julveckorna. men idag när jag fick dagarna var de inte så många och de flesta innan jullovet så det var ju bra. förutom natten jag ska jobba får se hur mkt jag måste muta en barnvakt med :s Ville jag skulle jobba juldagarna också men jag har lovat barnen att jag inte ska ta på nåt extra när jag enligt schema är ledig nu när det är "hemma"jul i år. så får missa de pengarna hehe men barnen e ju iaf viktigast så de pengarna kan jag offra. är ju inte så jag smiter undan helt eftersom jag jobba nyårshelgen. spelar ingen roll iaf när man inte har barnen hemma o inga vänner :p

mindre än två timmar kvar... dan imorgon kommer inte vara mindre seg...  sen väntar 5 lediga dagar =)
idag slipper jag stressa hem för en assistent till minstingens kompis ska hämta henne på fritids så ska de åka till gympan men blir extremt lång dag för henne... egentligen hinner jag bort till gympan fast bussarna går inte hela vägen o en  bra bit att promenera o jag e trött så jag åker nog hem o väntar ist.... går ju inte direkt nån nöd på henne o mamma kan ju inte vara med alltid är bara bra att hon får klara sig lite utan mamsen...

nä nu ska jag ha lite kaffepaus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar