måndag 3 oktober 2011

underlig känsla...

igårnatt sov jag tio timmar inatt sov jag nio, och vaknat vid sju av mig själv. så sköönt. Är det så här det känns att vara utvilad? lovely, lite samma effekt som rosenrot... Men njutningen blir väl tillfällig för idag fick ajg samtal från jobb om att jobba två nätter i veckan, i utbyte mot dagen jag egentligen skulle jobba. kan ju bli liite mkt att jobba vakna nätter och på dagen...  mina snälla stora barn ställer upp varsin morgon med minstingen eftersom jag inte kommer hem förräns nio på fm. lite seegt bara för ajg måste in till stan imorgon och hämta nycklen, lite störigt med tanke på att jag var i stan när jag prata med jobb första gången o då behövdes inte nyckel... jaja, får väl handla i stan imorgon ist... 

idag var vi innte på ortopedtekninska och beställde vinterskor till minstingen, helt plötsligt gick allt så snabbt bara för att jag var ute i så god tid... men bättre det iaf. promenerade till söder o handla lite också.
skulle egentligen till tandläkaren idag men avboka det tills nästa vecka.
ikväll blir det möte med särskolan... tror vi skulle prata en del om nya läroplanen o lite sånt denna gången... just nu känns det som en period med mkt angående minstingen men det brukar gå i vågor...
nästa vecka är det möte med hab o skolan o en dag ska vi hämta hörapparaterna. Blev tvungen att ta en dag ledigt för det :s men får prioritera även om det svider i plånboken nu när det inte är så mkt extrajobb...  är ju snart jul...

Annars har jag tänkt massa bra saker i helgen om mig själv... vet dock inte om jag ska skriva det här...  vill kanske hålla det lite hemligt men å andra sidan hade det kännts bra och skriva av sig lite. bena ut det hela...  nu ska jag bara sätta planerna i verket också... ord utan handling är ju inte så mkt värt... Det e ju verkligen dags om man säger så.... halvvägs genom livet och börjar bli tid att bli något annat än bara mamma. även om det verkligen inte är nåt fel på att vara mamma =) men jag känner mig redo för lite annat...
hoppas att några av mina tankar kan sätta åtminstonge några småkulor i rullning.

saknar älsklingen... kanske hinner han komma idag... känns som om vi inte kommer ha så mkt tid denna veckan heller :S men å andra sidan är det nog bra att sakna varandra lite för tillfället...

så då var det dags att fixa mellis... lite otåliga barn här... får fixa hemmet lite också innan det är dags för middag o sen rusa på möte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar