onsdag 5 oktober 2011

ingen vanlig dag...

idag fyller yngsta sonen 11år. som sagt inga småbarn man har längre.... hisnande att tänka att om mindre än två år så går han på högstadiet... fast det är ju lite synd om mina yngsta barn för jag tror att jag ser dem som mindre än vad de egentligen är... tyckte att mina stora barn var så mkt större i samma ålder o jag ahde så mkt mer krav på dem. Inte riktigt bra det där, kan ju inte vara mammas bortskämda bebisar hela livet... o om några månader blir minstingen 10 år hehe. inga småbarn då med andra ord...
jag och älsklingen diskuterade minstingens framtid igår... han kunde verkligen inte förstå hur mitt mål kunde vara att hon ska kunna bo själv i egen lägenhet, han fick det till att låta som om jag bara skulle kasta ut mitt stackars handikappade barn... men riktigt så är det inte. dels går man ju längre i skolan o dels är det ju en långsam process som ofta innefattar ett ungdomskollektivt boende först om det sen ens blir tal om eget boende men den dagen den sorgen... just nu är det ju inskolning för henne till mellanstadiet =) som jag hoppas ska bli ett lyft...

älsklingen och jg diskuterade kvinnor/tjejer igår också... jag blir så frustrerad på hans kvinnosyn... men visst jag kan ju förstå att män tycker den är bra... visst jag kan hlla med om att många saker från hans kultur är bra mkt bättre än hur vi har det i sverige men jag tänker inte ge med mig på andra. kvinnor har faktiskt också hjärna tro det eller ej :p Men å andra sidan tycker han väl mest att det är kvinnor inom hans "krets" det gäller och inte svenska kvinnor tex och inte mej... jag är ju en stark självständig kvinna haha. Mest frustrerad blir jag nog för att jag inte lyckas övertala honom... Brukar säga till honom att ska han behålla sina konservativa åsikter tycker jag att han ska flytta tillbaka till sitt land och utöva dem där så kan kvinnorna i sverige få ha samma frihet som alla kvinnor här..
nåja... är ju inte precis så att han inte har kläckt ur sig andra dumheter som fått mig att vilja klubba ner honom men detta är ett återkommande tema... mest pga att det kommer upp när han pratar om en kvinnlig släktin till honom som är en sån tjej som man gjort reportage om. enligt honom gifte hon sig frivilligt, inte enligt henne... så hon sökte hjälp hos kommunen o fick hjälp hemifrån. nu träffar hon sin familj lite men älsklingen tänker inte träffa henne... hennes bror sträng mot henne också milt uttryckt.... Nu gjorde ju nog denna tjejen ganska stor revolt med andra saker även ur svensk synvinkel sett men... ja...
nu var det ju inte alls det jag hade tänkt gå in på... hade inte tänkt gå in på nåt alls...
de ringde från jobb o ville jag skulle jobba idag men tacka nej... är ju sonens födelsedag och jag ska iväg och jobba inatt... att komma hem sex o sen gå halv nio igen låter inte så lockande. ska försöka sova några timmar nu.
o sen ska jag baka kanelbullar som dottern önskade... o sonen ville också ha det...
ikväll har sonen valt tacos till middag...

se om ajg får med mig datorn till jobb inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar