måndag 31 oktober 2011

skönt att vakna av sig själv

kan ju inte påstå att jag sov hur länge som helst men att vakna lite innan åtta av sig själv är helt ok för min del...
än så länge har det väl inte hänt så överdrivet mycket. fått satt på en maskin tvätt och fått  barnen frukost iaf. sonens kmpis såg lite konfunderad ut när jag sa att de skulle få haremjölk hehe.
har köpt nesquiks mjölkchoklad till min kaffemaskin till barnen och minstingen har börjat kalla det haremjölk pga kaninen på paketet så då har vi också börjat kalla det så, låter lite gulligt sådär...

en minsting som för övrigt vaknade genomsnorig idag. har känt på mig att det varit på väg så inte så konstigt att hon var ganska vresig igår. får se om det går över lite till tors då jag ska jobba.

idag ska vi mest ta det lungt, tänkte snart städa undan lite, sen blir det en runda till affären. tror det bara blir ica orkar inte ta med mig minstingen på nån långpromenad o inte så lämpligt precis i början på förkylningen heller...
har lite gamla päron i fruktkorgen så får väl slänga ihop en kaka med dem till i em. har aldrig gjort nån päronkaka innan. päron är i övrigt ingen spec populär frukt här bland barnen.
sen ska vi bara vara...
eller ja jag som fortfarande inte averkat min todolista får nog ta tag i den också... eller ikväll kanske... mästarinnan på att skjuta upp saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar