måndag 24 oktober 2011

inte bra med ledighet

ledig idag och det märktes när man skulle upp imorse. visserligen var jag uppe vid fem för att byta på minstingen o så fik hon somna om inne hos mig men när kl ringde lite innan sju o  man bara sovit en knapp timme sen man var uppe var det sååå segt att gå upp. fick verkligen tvinga upp mig :S
längtar tills höstlovet några dagar utan larm iaf... ska vi bara kämpa oss igenom denna veckan sen så... kan bli nog så jobbigt känner jag nu.

borde egentligen fortsätta röja lite här men ist har ajg slagit mig ner med en kopp kaffe. ska iaf hänga tvätten innan det är dags att gå till tandläkaren o bli fattig :S
sen hemom... till skolan o hämta minstingen o ge lite info om hörapparaterna som hon för första gången har i skolan idag.  snabbt hem o få i oss lite mellis sen får jag ta med mig minstingen till skolan igen o gå på sonens utv samtal. jaja tur man bor nära skolan iaf...

och skönt är det nu när man har ett ica nära sig =) inte alls den pressen att jag måste hinna bort till affären som tidigare tog minst 20 min att gå till. nu ligger den precis bredvid skolan. ska jag gnäla så är det väl för att de inte tänkt på oss som promenerar dit utan ara på de som kör dit så man får traska en rejäl omväg men men... o så har de ju postservice, skånetrafiken service, apotek och bankomat. så ja allt jag behöver inom nära räckhåll =) livsomvälvande haha... jaja det e ju kul att man kan roa sig med det lilla... men tänker ju inte övege mitt citygross helt för det men slipper ju asa basvaror genom halva stan åtminstone.
sen stod det i tidningen att nu när det är dags för ny busstidtabell så kommer vi få annu fler o bättre avgångar härifrån så ja det e ju skönt det med även om jag inte klagar nu heller, de går ofta... men nu ska det väl bli lite mindre trångt o det är inte fel.

sk jag gnälla om nåt är att lönen kommer på tors o jag had behövt dem på ons när jag e ledig :S får se hur jag ska få till det...
nä nu måste jag sätta lite fart för tandläkaren ligger fortfarande evigheter bort minst 30 minuters promenad... men är ju inte som sist jag skulle gå när det spöregna. men vad kallt det har blivit med engång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar