fredag 1 februari 2013

uselt

ännu en dag som än så länge inte är så mkt att skryta om...
pluggat lite men inspirationen är det dåligt med, tyvärr. och jag som säger att jag är en person som kan engagera mig i det mesta bara jag sätter den sidan till men det går segt. Känner mig aningens pressad och stressad nu angående det men det fixar väl till sig. kanske borde sitta i skolan på fredagar på de timmar när klassrum o lärare finns tillgänglig på fredagar.
se om man orkar ta tag i lite mer i helgen.
följt äldste dottern till bussen när hon åkte iväg o för en halvtimme sen gav sig mellandottern iväg men hon komer väl hem redan imorgon el på söndag igen. ska iaf bli lite skönt o mysigt med bara de "små" hemma. typiskt nog så ringde de o ville att jag skulle jobba imorgon :( o så har man ingen barnvakt, typiskt, fast i smyg skönt...
veckostädningen och baket (främst hamburgerbröd och pitabröd) går det lite sämre med om man säger så men dagen är inte slut än...
vi ska ta oss till affären i em också, köpa lite fremysgott. hämta ett par paket bla ett som sonen beställt för sina pengar. skönt att jag lyckats halvera skulden till honom hehe. värdelöst när barnen vill sätta in pengar på "listan" för ofta lånar jag dem o sen är det ett helsike att få tillbaka dem... men å andra sidan sparar de ju mer då om de inte kan ta ut dem. de två äldste o nu yngste sonen var duktiga på att spara är mellandottern som alltid haft minus på sin lista...  dessutom får jag försvara mig med att de får ränta om de inte kan ta ut sina pengar och är det till viktiga saker så brukar vi kunna hosta fram pengarna. sparar de till dyra saker o sparar bra så bruakr ajg hjälpa till lite som en uppmuntran. yngste sonen har faktiskt aningens lättare att spara då han vid födelsedagar o jul ffår ganska mkt pengar av sin pappas sida av släkten.

i övrigt håller jag på att reta upp mig så jag kan bli förbannad.
igår på seminariumet så sa han att om man ska kunna förändras krävs att man blir riktigt förbannad på hur man gör i dagsläget och vilket resultat det genererar. är man bara lite halv missnöjd o tänker det får gå så gör man ingen större ändring. kan faktiskt tycka att det ligger något i det. en förändring är ändå en stor sak och för att man ska orka göra den så krävs det ju att man verkligen känner att man vinner på att göra det. är man sådär halvnöjd/missnöjd så kanske man inte orkar ändra på nåt.
kan känna lite att som jag haft det det senaste decenniet har inte varit optimalt men det har fått duga för ajg känner att det varit bästa möjliga under rådande omständigheter. men nu är det samma regler som gäller längre inte fullt ut iaf. vissa saker är bättre men andra svårigheter lagts till...
och jag börjar känna mig mer o mer irriterad över hur jag lever på flera sätt. med umgänge, hälsa, pengar o framförallt sysselsättning. ska bara bli riktigt förbannad så det händer nåt hehe. för jag tvivlar inte på att jag skulle klara det på ett sätt eller annat.iaf få bättre än vad ajg tycker det är idag. men problemet är som sagt att ajg tycker det är ok idag, tycker inte tillräckligt illa om det. är mer man ska vara nöjd o tacksam för det man har o det blir svårt att kombinera.
inte så mkt som rör sig utåt sett kankse men inne i huvudet gör det.
ska bara bemig själv att för hel-ete do something. du mår inte bra och resultaten du får är inte de långsiktiga du vill ha. att leva för korta små kickar är itne det jag vill längre. nu vill jag framåt igen...
ska bestämma vart jag ska o sen ska jag leta mig fram på vägen dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar